Un model aparent fără importanță majoră pentru activitatea la nivel global a Renault Group a fost lansat la Tokyo de către Nissan, aceta având inclusiv o variantă construită pe aceeași platformă a lui Dacia Duster. Cea mai importantă noutate a acestui model nu sunt însă designul sau motorizările, ci tracțiunea integrală bazată pe propulsia hibridă în serie, similară cu ceea ce ar putea primi generația a treia a lui Duster.
Nissan a prezentat la Tokyo noul Kicks, un model de clasă B care a fost lansat în 2017, în versiunea americană, și în 2019 în versiunea asiatică. Versiunea pentru piețele emergente a înlocuit modelul Terrano, un Duster în haine de Nissan. Versiunea pentru piețele occidentale și pentru Japonia a primit acum un facelift și o actualizare consistentă a grupului motopropulsor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Modelul Nissan Kicks este mai puțin cunoscut europenilor, deoarece el a fost conceput pentru a fi vândut pe piețele emergente, în versiunea fabricată în India, și pe piețele din America de Sud, Nord și în Asia, în versiunea fabricată în Brazilia, Mexic, China, Taiwan și Tahilanda.. Versiunea pentru India are la bază exact platforma B0 pe care este construit la Mioveni Dacia Duster. Platforma a mai fost utilizată și în Rusia, unde se regăsea pe modelul Renault Kaptur, o versiune rusească a lui Captur, dar și pe versiunea rusească a lui Arkana. Versiunea pentru celelalte piețe are la bază platforma Nissan V, care a precedat noua CMF-B.
Începând din 2020, Nissan Kicks a primit propulsia e-Power, o inovație tehnologică a japonezilor, care reprezintă un motor hibrid în serie, având la bază motorul de 1.2 litri și 125 CP, și un motor electric. Acest motor electric este cel care acționează roțile motrice, în timp ce motorul pe benzină nu este conectat la cutia de viteze ci este doar un range extender, care încarcă bateria. Sistemul a fost lansat pe Note pentru prima dată, în 2020 și apoi pe Kicks.
Odată cu lansarea noii versiuni Kicks, Nissan introduce pe acest model și tracțiunea 4x4, care are două motoare electrice și un motor pe benzină ca range extender, similar cu cea de pe Note.
Noua generație e-Power introdusă pe Kicks are cu 5% mai multă putere și cu 7% mai mult cuplu, ceea ce asigură o dinamică mult mai bună. Consumul de carburant a fost îmbunătățit cu 6,4%, adică la 4,3 litri/100 km. Versiunea 4x4 introdusă acum pe Kicks are în plus un motor electric din mici dimensiuni (MM48 – 50 kW) care acționează la nevoie puntea spate, folosind resursele bateriei pe care o încarcă motorul termic.
Acest sistem de tracțiune a fost vehiculat pentru prima dată în presa franceză ca fiind soluția aleasă de șefii grupului francez pentru a treia generație Duster. SUV-ul românesc și-a făcut deja un blazon bazat pe tracțiunea 4x4, iar studiile de piață realizate de francezi au arătat că o dispariție a acestei tracțiuni ar afecta serios popularitatea lui Duster. În același timp, platforma CMF-B nu permite utilizarea unei tracțiuni integrale clasice, astfel că singura opțiune a fost o tracțiune hibridă, benzină – electric. Informațiile oficiale lipsesc, din acest motiv nu este încă foarte clar ce sistem va fi instalat pe Duster și, ulterior, pe Bigster, însă e-Power de la Nissan ar putea fi punctul de pelcare pentru un grup propulsor simplificat, care să mențină costurile de producție la un nivel scăzut.
CITEȘTE ȘI Mărirea și decăderea lui Herbert Diess, șeful VW Group, cel care a electrificat compania și a scos-o din scandalul Dieselgate. Concediu plăcut!”, urarea înainte de demisieLa momentul lansării sistemului e-Power, fostul șef al Renault Group a explicat că aceasta a fost gândită pentru mașinile de mici dimensiuni, având un cost comparabil cu cel al unui diesel și fiind foarte potrivită pentru mașinile din clasele mici din Europa.
Noul Nissan Kicks a fost lansat în Japonia la un preț de aproximativ 20.000 de euro, ceea ce s-ar putea încadra în plaja de prețuri a lui Duster, mai ales că modelul românesc va beneficia de o versiune simplificată a întregii platforme CMF-B. Versiunea cu tracțiune 4x4 începe de la 21.000 de euro, în Japonia.