Ministerul Economiei a reiterat astăzi că în Mangalia, în cel mai mare șantier naval din Europa, vor fi construite vase de lux pentru croaziere, ambarcațiuni de mare capacitate pentru exploatații petroliere și nave de transport maritim, în contextul în care au fost au fost atrase noi contracte majore care vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă.
"La doar șase luni de când șantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore care vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară", precizează Ministerul Economiei în comunicat.
“Putem spune că, prin aceste contracte Șantierul Naval Damen Mangalia își reîncepe activitatea și începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare șantier naval din Europa. Economia României are de câștigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori Este o nouă etapă în construcția navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiții a construcțiilor navale în Marea Neagră”, a declarat astăzi ministrul Economiei, Niculae Bădălău.
Unul dintre aceste noi proiecte, care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră, mai precis un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia, potrivit ministerului.
Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
“Potențialul șantierului Mangalia este imens și reprezintă baza ca Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic. Șantierul oferă oportunități nu doar pentru grupul Damen, ci și pentru personalul din construcții navale și pentru industria maritimă românească în ansamblu”, declară Chris Groninger, managing director al Șantierului Naval Damen Mangalia.
Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.
"Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Șantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantierul, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare", se mai arată în comunicat.
Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în șantierul Mangalia erau 1.700 de angajați, iar acum este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajați până la sfârșitul anului.
Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.