Cel mai avansat sistem de conducere autonomă, fără șofer, din lume, cel puțin din punct de vedere al omologărilor și certificărilor obținute la nivel global - Drive Pilot de la Mercedes-Benz - și-a mărit viteza maximă la care poate fi activat, ca urmare a trecerii la o nouă generație a softului și a unei noi certificări.
Mercedes-Benz așteaptă dintr-un moment în altul primirea certificării din partea autorităților germane pentru noua generație a Drive Pilot, sistemul de conducere fără șofer, care oferă un grad de automatizare de Nivel 3, potrivit clasificărilor SAE. „Recertificarea necesară din partea Autorității Federale de Transport Auto din Germania este așteptată până la sfârșitul anului 2024, după care vânzările pot începe la începutul anului 2025”, spune Mercedes, care anunță că, odată cu actualizarea tehnologiei viteza maximă la care poate funcționa sistemul Drive Pilot a crescut la 95 km/h.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Asta înseamnă că până la această valoare, mașina va rula singură pe autostrăzile din Germania, fără să fie nevoie de intervenția șoferului. Totuși, Level 3 înseamnă că șoferul trebuie să fie atent la drum și să intervină ori de câte ori este necesar.
Mercedes a mai anunțat că nu va modifica prețul, sistemul Drive Pilot putând fi cumpărat ca dotare opțională pe mașinile eligibile pentru suma de 5.950 euro. Proprietarii de automobile Mercedes care au deja în dotare Drive Pilot vor putea actualiza sistemul imediat ce va fi disponibil, fără costuri suplimentare. Actualizarea se va face Over The Air sau în service, în funcție de model.
Odată cu creșterea vitezei Drive Pilot, mașinile Mercedes vor fi cele mai rapide mașini, omologate cu automatizare Level 3, din lume.
„Cu această versiune DRIVE PILOT îmbunătățită, Mercedes-Benz își subliniază din nou rolul de pionierat în conducerea automată. Cu aceasta, clienții noștri își pot folosi și mai mult timp mai eficient. Mercedes-Benz stabilește din nou standarde în industrie și deschide în mod constant calea către conducerea autonomă”, spune Markus Schäfer, director de tehnologie, dezvoltare și achiziții Mercedes-Benz.
Modificările de software aduc noi scenarii de rulare în regim automatizat pentru mașinile Mercedes eligibile. În primul rând, mașina va putea rula fluid pe banda dreaptă a autostrăzilor autorizate, în spatele unui vehicul. Este ceea ce face astăzi un Cruise Control Adaptive sau Inteligent, dar care nu permite luarea mânilor de pe volan. Va rămâne și opțiunea rulării fluide în trafic aglomerat, în ambuteiaje, la viteze mici. În timp ce rolul de accelerare, frânare și direcție vor fi preluate de mașină, șoferul va putea face alte activități precum citirea mailurilor, urmărirea unui film etc.
CITEȘTE ȘI Rechemare Renault pentru mașinile echipate cu motorul 1.6 hibrid, care este oferit și pe Duster și JoggerPentru a menține permanent controlul, sistemul Mercedes-Benz se bazează pe arhitectura redundantă din spatele DRIVE PILOT. Aceasta înseamnă că sistemele vitale precum direcția, frânarea și sistemul electric de bord sunt redundante din punct de vedere funcțional pentru a asigura manevrabilitatea în cazul în care unul dintre aceste sisteme se defectează. Camerele, radarele, senzorii cu ultrasunete și un LiDAR sunt responsabile de colectarea de informații despre mediul înconjurător, iar computerele de mare putere sunt cele care le prelucrează în timp real și transmite mai departe comenzile către funcțiile de bază ale vehiculului.
Datorită unui sistem de poziționare de înaltă precizie, DRIVE PILOT determină permanent locația exactă la nivel de centimetri, prin intermediul sateliților și a unei hărți HD.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când și unde va intra în circulație primul tren Alstom Coradia Stream, primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Aer condițonat promis pe caniculăMercedes-Benz continuă să îmbunătățească sistemul de conducere automatizată până la limita permisă de legislație, 130 km/h, pe care speră să o atingă până în 2030 „printr-o o abordare pas cu pas axată pe siguranță”.
Mașinile Mercedes Benz afișează lumini ambientale exterioare turcoaz atunci când este activat sistemul Drive Pilot, pentru a informa ceilalți șoferi despre faptul că mașina este în regim de rulare automat. Luminile turcoaz sunt integrate în lămpile față și spate, precum și în cele două oglinzi exterioare ale vehiculelor de testare Mercedes-Benz. Iluminarea suplimentară este recomandată de SAE (sistemul internațional de standarde).