Mazda a lansat pe piața din Europa primul său model electric, MX-30, la aproape un an de la prezentarea sa și la patru luni de la intrarea în producție.
Mazda a lansat modelul full-electric MX-30 în regim de austeritate, cauzate de epidemia de coronavirus, în absența unui salon auto și în condiții de distanțare socială prezente în toată Europa.
Primul automobil electric al mărcii Mazda este fabricat, începând din luna mai, în uzina din Hiroshima, Japonia. Compania a deschis precomenzile pentru acest model încă de la finele anului trecut, clienții din România având și ei posibilitatea de a rezerva acest model.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mazda MX-30 este echipată cu noua tehnologie pentru propulsie electrică de la Mazda, e-Skyactiv, bazată pe un motor electric de 107kW (145 CP) și o baterie litiu-ion de 35,5kWh mai puțin competitivă în comparație cu ceea ce oferă principalii producători europeni, având o autonomie de condus de numai 200km. Mașina va avea doar tracțiune față, chiar dacă este un SUV de mic dimensiuni. Bateria va putea fi încărcată la stațiile de mare putere în 40 de minute, la 80% din capacitate.
Noua Mazda MX-30 va fi disponibilă în showroom-uri, imediat după momentul lansării, iar clienții care au făcut rezervări pot finaliza acum comenzile pentru acest model.
Prețul anunțat pentru piața românească, în varianta specială pentru lansare, este de 33.990 euro, celelalte echipări, disponibile ulterior, fiind GT, la 33.490 euro, și GT Plus, la 34.090. Mazda MX-30 va concura pe piață, raportat la dimensiunile sale, atât cu SUV-uri mici, precum Hyundai Kona (circa 40.000 euro) sau Peugeot 2008 (33.490 euro), cât și cu modele electrice non-SUV, cum sunt Nissan Leaf (36.700 euro) sau VW ID.3 (36.000 euro). Toate acestea și celelalte modele de pe piață au o autonomie peste cea a lui MX-30. De asemenea, Dacia Spring, care va sosi abia anul viitor pe piață, va fi un concurent redutabil pentru toate electricele, datorită caroseriei SUV și a prețului foarte mic.
Dimensiunile lui MX-30 sunt 4,39 m × 1,79 m × 1,57 m, specifice SUV-urilor subcompacte (sunt comparabile cu cele ale lui Duster), având un ampatament de 2,65 metri.