FOTO Mașina Anului în Europa, ediția 2019: au fost anunțate cele șapte finaliste. Dacia Duster nu a impresionat juriul

FOTO Mașina Anului în Europa, ediția 2019: au fost anunțate cele șapte finaliste. Dacia Duster nu a impresionat juriul
scris 27 nov 2018

Organizația Car of the Year a anunțat numele celor șapte automobile care se vor lupta în finală pentru titlul de Mașina Anului 2019, titlu decernat de jurnaliști din Europa.

Cei 60 de jurnaliști, membri ai juriului celebrului concurs Car of the Year, au decis care sunt cele mai bune șapte automobile lansate în acest an pe piața din Europa, în urma testelor și deliberărilor de până acum. Mașina Anului 2019 va fi decisă în urma altor sesiuni de teste și pe baza unui punctaj care a devenit standard: 25 de puncte ce trebuie alocate către minim 5 dintre finaliste. În același timp, fiecare jurat trebuie să-și justifice alegerea. Numele câștigătoarei ediției 2019 va fi anunțat, ca de obicei, în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva.

Urmărește-ne și pe Google News

Iată și finalistele din acest an:

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Alpine A110

Alpine A110

Alpine A110

Citroën C5 Aircross

Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross

Ford Focus

Ford Focus

Ford Focus

Jaguar I-Pace

Jaguar I Pace

Jaguar I Pace

Kia Ceed

Kia Ceed

Kia Ceed

Mercedes-Benz A-class

Mercedes Benz A Class

Mercedes Benz A Class

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Acestea au fost alese dintr-o listă foarte lungă, 40 de autoturisme lansate în 2018, declarate eligibile, între care nume „grele” ale pieței auto: 5 modele Audi, 4 de la BMW și 5 de la Mercedes-Benz, din care doar Mercedes A Class a fost selectată, apoi două japoneze „eco”, Toyota Prius și, mai ales, Nissan Leaf, care câștiga cu prima generație titlul în 2011.

Nici Dacia Duster nu a lipsit din lista de candidate, dar se pare că juriul nu a fost impresionat de calitățile SUV-ului fabricat la Mioveni. În schimb a fost aleasă ca finalistă Alpine A110, un automobil sport dezvoltat de Renault, care nu aduce nimic inovator în industria auto, dar încearcă, în schimb, să replice succesul altor mărci cu tradiție în segmentul sport, la un preț ceva mai accesibil.

Remarcăm printre finaliste cele două compacte „de volum”, Ford Focus și Kia Ceed, care au amândouă șanse să câștige titlul, dar și SUV-ul Citroen C5 Aircross, care nu este altceva decât copia fidelă a câștigătoarei de anul trecut, Peugeot 3008. Însă dincolo de toate, prezența primului SUV complet electric produs de un constructor european, Jaguar I-Pace, pe lista finalistelor, ar putea să ne ofere încă de pe acum indicii privind viitorul câștigător al titlului Car of the Year 2019.

Competiția Car of the Year este organizată de șapte reviste auto din Europa, Auto (Italia) / Autocar (Marea Britanie) / Autopista (Spania) / Autovisie (Olanda) / L'Automobile Magazine (Franța) / Stern (Germania) / Vi Bilägare (Suedia), care se ocupă prin rotație de fiecare ediție, având invitați în juriu jurnaliști de la cele mai prestigioase publicații sau emisiuni TV cu specific auto. Criteriile după care se face jurizarea cuprind o serie de trăsături ale mașinilor, de la tehnologie, siguranță, raport calitate/preț și până la caracterul inovator.

viewscnt
Afla mai multe despre
masina anului
car of the year
dacia duster
jaguar i pace
alpine a110