Juriul competiției Car of The Year a anunțat lista mașinilor finaliste pentru ediția din 2024, în urma deliberărilor și testelor realizate cu mașinile declarate elgibile în acest an. Printre cele șapte finaliste se numără în premieră un automobil creat și fabricat în China. Alte trei automobile care provid integral sau parțial de la producători din afara Europei sunt în acest an în finală.
Companiile auto din Europa au o concurență din ce în ce mai puternică din afara regiunii, iar acest lucru se vede în finala competiției Car of The Year, în care este desemnată cea mai bună mașină lansată în ultimul an, conform opiniei celor 59 de jurnaliști din 22 de țări, care formează juriul. Aceștia testează mașinile înscrise și declarate eligibile și apoi votează în mod secret.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Finalistele din această ediție sunt, în ordine alfabetică, BMW Serie 5, BYD Seal, primul automobil chinzesc care ajunge în finala acestui concurs, Kia EV9, o mașină produsă în Coreea, Peugeot 3008, inclusiv ediția electrică, Renault Scenic, Toyota C-HR și Volvo EX30. Se poate remarca cu ușurință că doar modelele BMW, Peugeot și Renault sunt mașini care provin integral din Europa, în timp ce modelele BYD, Kia și Toyota provin din Asia. O mențiune pentru Volvo EX30, o mașină fabricată în Suedia, dar pe o platformă preluată de la Geely, regăsită și la mașinile Smart și Zeekr, fabricate în China.
În ceea ce privește marca BYD, aceasta a fost prezentă pe lista de mașini eligibile cu toate cele patru modele cu care a intrat pe piața din Europa (Atto 3, Dolphin, Han și Seal), dar s-a calificat în finală doar cu Seal, o limuzină electrică cu un design ce amintește destul de bine de Porsche Taycan, dar și de Tesla Model S.
Ediția din acest an a competiției are mai multe modele electrice ca orice altă ediție, acest lucru fiind vizibil și în finală, unde șase dintre cele șapte modele sunt oferite cu versiuni electrice pe piața din Europa.
Anul trecut, trofeul Car of The Tear a fost câștigat de Jeep Avenger, un mic SUV de clasă B cu propulsie electrică, dar și termică. Modelul american, produs de Stellantis pe o platformă regăsită și la modele europene, a depășit în finlă VW ID.Buzz.