FOTO INEDIT Efect al haosului digital CrowdStrike: tichete de îmbarcare în avion scrise de mână cu pixul. Întârzieri, anulări de zboruri și probleme la check-in din cauza penei IT

FOTO INEDIT Efect al haosului digital CrowdStrike: tichete de îmbarcare în avion scrise de mână cu pixul. Întârzieri, anulări de zboruri și probleme la check-in din cauza penei IT
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 iul 2024

Un pasager din India a rămas șocat după ce a primit un tichet de îmbarcare în avion scris de mână cu pixul pentru zborul pe care îl rezervase, din cauza haosului digital global CrowdStrike-Microsoft, scrie New York Post.

″Am primit primul meu tichet de îmbarcare scris de mână″, a scris pasagerul, Akshay Kothari, pe contul său de pe rețeaua de socializare X, ex-Twitter, postând și o fotografie cu documentul.

Urmărește-ne și pe Google News
Teoriile conspirației abundă după pana Microsoft: De la elite globale la al treilea război mondial iminent CITEȘTE ȘI Teoriile conspirației abundă după pana Microsoft: De la elite globale la al treilea război mondial iminent
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Drept răspuns la postare, și alți utilizatori X au relatat că au primit tichete de îmbarcare similare.

″Un tichet de îmbarcare scris de mână sună ca un vis frumos. Să sperăm că nu vom primi și zboruri scrise de mână″, a glumit unul dintre ei.

FOTO ANUNȚ Primăria Capitalei a recuperat clădiri celebre de pe Calea Victoriei CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Primăria Capitalei a recuperat clădiri celebre de pe Calea Victoriei

″″Uneori, vechile metode rămân cele mai bune, atunci când tehnologia ne lasă baltă″, a punctat un altul.

O actualizare defectuoasă a platformei de securitate cibernetică CrowdStrike s-a aflat la originea întreruperii sistemelor Microsoft, care a afectat companii din toată lume, inclusiv companii aeriene și aeroporturi.

Sursă foto: X/@akothari

Sursă foto: X/@akothari

Pasagerii aerieni din întreaga lume s-au confruntat vineri cu întârzieri, anulări de zboruri și probleme la check-in, deoarece aeroporturile și companiile aeriene au fost prinse într-o întrerupere masivă a sistemelor de IT, care a afectat numeroase industrii, de la aviație, bănci și până la companii media, transmite Reuters, preluată de News.ro.

O actualizare de software realizată de firma de securitate cibernetică CrowdStrike a declanșat probleme de sistem pentru clienții Microsoft, care s-au transformat în ore de întârzieri pentru companiile aeriene care folosesc software-ul lor. Unii călători au primit cărți de îmbarcare scrise de mână, software-ul fiind inoperant.

În total, din peste 110.000 de zboruri comerciale programate vineri, peste 23,900 au fost întârziate vineri, potrivit companiei globale de analiză a aviației Cirium. Un număr de 50.000 de zboruri au fost anulate. Prin comparație, 2.000 de zboruri au fost anulate joi, înainte de problemele software.

Sectorul aviației este deosebit de sensibil la întreruperi din cauza dependenței sale de programe strâns coordonate, gestionate de controlul traficului aerian.

Adidas o înlătură pe Bella Hadid dintr-o campanie publicitară după critici din partea Israelului CITEȘTE ȘI Adidas o înlătură pe Bella Hadid dintr-o campanie publicitară după critici din partea Israelului

Întârzierile pot distruge programele aeroporturilor și companiilor aeriene pentru restul zilei.

Compania americană Delta Air Lines a fost una dintre cele mai afectate, cu 20% din zborurile anulate, potrivit serviciului de urmărire a zborurilor FlightAware.

În Statele Unite, Asia și Europa, transportatori precum Ryanair, United și Air India a spus că s-au confruntat cu întârzieri sau întreruperi.

”Nimeni nu era prin preajmă să ne spună unde ne putem înregistra când am ajuns... așa că diferite grupuri au stat la coadă în locuri diferite și apoi, în cele din urmă, cineva, după ce s-a format un blocaj de oameni, ne-a spus să venim aici”, a spus Ana Rodriguez, turistă din Mexic, în timp ce aștepta un zbor pe aeroportul Barajas din Madrid.

Moscova a ajuns să se laude cu sancțiunile impuse din cauza războiului din Ucraina și susține că acestea o ajută să evite pana informatică de la Microsoft CITEȘTE ȘI Moscova a ajuns să se laude cu sancțiunile impuse din cauza războiului din Ucraina și susține că acestea o ajută să evite pana informatică de la Microsoft

Chiar și companiile aeriene care nu au fost direct afectate au spus că se vor confrunta cu întârzieri din cauza naturii globale a perturbării.

Problemele legate de sistemul de transport păreau să se rezolve și, sperăm, că vor reveni la normal până sâmbătă, a declarat secretarul american pentru transport, Pete Buttigieg, adăugând că Administrația Federală a Aviației din SUA nu pare afectată.

Aeroportul Hartsfield-Jackson din Atlanta, unul dintre cele mai aglomerate din lume și un hub pentru Delta Air, a avut cele mai grave perturbări la nivel global, potrivit FlightRadar24, cu 36% din plecările programate anulate. Delta a reluat unele plecări de zboruri, dar a avertizat cu privire la întârzieri și anulări suplimentare.

Datele FAA au arătat că operațiunile Delta din Atlanta, Minneapolis și New York erau încă afectate.

Serbia și UE stabilesc legături mai strânse în domeniul materiilor prime, producției de baterii și vehicule electrice CITEȘTE ȘI Serbia și UE stabilesc legături mai strânse în domeniul materiilor prime, producției de baterii și vehicule electrice

Clienții cărora le-au fost anulate zborurile au primit scutiri de călătorie, a spus compania aeriană. United a spus că întreruperea a afectat sistemele utilizate pentru calcularea greutății aeronavei, înregistrările și centrele sale de apeluri.

În Europa, transportatorul spaniol Iberia a declarat că a reușit să evite anulările de zboruri. Ryanair și-a anulat 2% din zborurile sale, în timp ce 38% din zborurile sale programate au fost întârziate.

Întreruperea a stârnit haos pentru pasagerii europeni în ceea ce a fost una dintre cele mai aglomerate zile de călătorie ale anului, când școlile au intrat în vacanță.

În Edinburgh, un martor a spus că scanerele cărților de îmbarcare au transmis ”un mesaj offline pe server”, aeroportul spunând că pasagerii nu ar trebui să călătorească la aeroport fără a verifica mai întâi starea zborului lor.

ULTIMA ORĂ Statul român a dat undă verde continuării proiectului mini-reactoarelor nucleare. Ce s-a schimbat din aprilie, când Ministerul Energiei s-a abținut de la vot CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Statul român a dat undă verde continuării proiectului mini-reactoarelor nucleare. Ce s-a schimbat din aprilie, când Ministerul Energiei s-a abținut de la vot

Aeroportul Schiphol din Amsterdam, aeroportul Berlin și Londra Gatwick au fost, de asemenea, afectate.

În India, companiile aeriene de la Terminalul 3 din New Delhi dădeau cărți de îmbarcare scrise de mână, în timp ce personalul aeroportului folosea table albe pentru a afișa informațiile despre poartă, potrivit unui oficial al aeroportului.

Aeroporturile din Hong Kong și Singapore au trecut, de asemenea, la check-in manual.

La Baltimore/Washington International Thurgood Marshall Airport din Baltimore, Maryland, Rose Geffrard, 37 de ani, o asistentă care călătorea cu cei doi copii ai săi la Boston, a spus că a petrecut aproape două ore așteptând la o coadă lungă pentru a obține bilete de hârtie.

În Europa, companiile aeriene sunt obligate să despăgubească pasagerii pentru întârzierile de peste trei ore, dar nu era clar în ce măsură vor fi considerați responsabili din punct de vedere legal pentru întrerupere.

Companiile aeriene ar trebui să demonstreze că întreruperea a fost o circumstanță extraordinară pentru a nu oferi compensații pasagerilor, a declarat un purtător de cuvânt al organizației europene a consumatorilor BEUC.

În 2022, companiile aeriene majore din SUA s-au angajat să ofere mese pentru clienții întârziați cu trei ore și camere de hotel pentru pasagerii blocați, dacă sunt determinate de probleme aflate sub controlul companiilor aeriene.

Spre deosebire de Europa, nu există o cerință legală ca operatorii aerieni din Statele Unite să despăgubească pasagerii pentru întârzierile mari.

De asemenea, nu este clar dacă problema IT va fi considerată o întârziere cauzată de compania aeriană sau nu.

viewscnt
Afla mai multe despre
crowdstrike
internet blackout
probleme crowdstrike
pană internet