Automobilul de raliuri Dacia Sandrider a terminat testele care preced participarea la competițiile sportive pe care și le-a programat în următorii ani. Prima apariție publică va fi în Raliul Marocului.
Echipele care se ocupă de modelul Dacia Sandrider, automobilul de raliuri al mărcii Dacia, au finalizate testele din faza inițială, care fac parte din pregătirea pentru Raliul Dakar, în care mașina va participa, anul viitor. După o verificare a sistemelor la poligonul Millbrook din Marea Britanie, echipa Dacia Sandriders a petrecut patru zile la baza de testare Sweet Lamb din Țara Galilor pentru prima sesiune de teste din lumea reală. Echipa a călătorit apoi la Château de Lastours, Franța, pentru alte patru zile de teste intense, unde cele trei echipaje au avut ocazia să testeze Sandrider, echipat cu anvelope BF Goodrich, pe terenul stâncos și solicitant al domeniului.
Cristina Gutiérrez a urcat la volanul Sandrider pentru două zile de teste în Țara Galilor, înainte ca Sébastien Loeb, de nouă ori campion mondial de raliuri, să continue faza de testare și dezvoltare.
Nasser Al-Attiyah, multiplu câștigător Dakar, a încercat pentru prima dată puterea lui Sandrider la baza Château de Lastours timp de două zile.
Sébastien Loeb s-a întors în cockpit pentru o zi și jumătate, în timp ce Cristina Gutiérrez a închis sesiunea.
Tiphanie Isnard, directorul echipei Dacia Sandriders, a confirmat că faza inițială a testelor a depășit așteptările, cu foarte puține probleme întâmpinate de cele trei echipaje, precum și de echipa tehnică.
CITEȘTE ȘI Producătorul de taxiuri aeriene Archer Aviation a primit aprobarea pentru a începe servicii comerciale în SUAEchipa se pregătește acum pentru următoarea sesiune de dezvoltare programată să aibă loc în Maroc în perioada 28 iunie - 5 iulie. Sandrider va fi pus la încercare pe un teren similar cu cel din Dakar, în etapa de deschidere a Campionatului Mondial FIA de Raliuri din Arabia Saudită, care va avea loc în perioada 3-17 ianuarie 2025.
NASSER AL-ATTIYAH (QATAR), PILOT
„Primul meu test cu Sandrider a avut loc săptămâna trecută pe bazele fragile ale Château de Lastours și am fost foarte impresionat. Mi s-a părut ușor de condus, rapid și puternic. Am parcurs 270 de kilometri în prima zi și tot atâția în a doua zi. Nu au fost probleme și ne-am distrat foarte mult în mașină. Este de bun augur pentru următoarele teste și abia aștept să merg în Maroc”.
CITEȘTE ȘI Europa are un nou lider al segmentului B-SUV, care a depășit VW T-Roc, Ford Puma și Dacia DusterCRISTINA GUTIÉRREZ (SPANIA), PILOT
„A fost incredibil să văd Dacia Sandrider în acțiune și să parcurg primii kilometri în mașină. Mă simt foarte confortabil în mașină, ceea ce îmi ușurează adaptarea la categoria T1+, care este destul de diferită de categoria T3 în care am concurat până acum. Mai sunt multe zile importante de testare, dar, în general, suntem foarte mulțumiți de munca echipei. Nu am putut cere mai mult de la mașină în acest stadiu de dezvoltare și sunt foarte impresionat de nivelul de performanță al Dacia Sandrider”.
SÉBASTIEN LOEB (FRANȚA), PILOT
„Testele au decurs foarte bine. Am făcut o zi în Marea Britanie și două zile în Franța. Am lucrat la suspensie și diferențial pentru a găsi un echilibru bun cu mașina și sunt foarte mulțumit de rezultat. Motorul a funcționat foarte bine de la început și nu am avut probleme cu mașina. Este pentru prima dată când conduc o mașină atât de reușită încă de la primele curse și abia aștept să continui testele în Maroc”.
PHILIP DUNABIN, DIRECTOR TEHNIC al Echipei DACIA SANDRIDERS
„Am făcut o serie de teste inițiale înainte de a merge în Maroc pentru prima noastră sesiune într-un mediu real de rally-raid. Până acum, totul a mers surprinzător de bine, fără probleme serioase. Am reușit să validăm toate elementele de bază ale motorului, am lucrat mult mai mult decât ne așteptam la setările suspensiei, iar setările transmisiei au fost revizuite în ceea ce privește diferențialul. Suspensiile au fost examinate cu atenție, nu numai în timpul testelor de la Sweet Lamb, ci și în timpul testelor de la Château de Lastours. Acum mai avem mult de lucru pentru a face ajustările finale și pentru a ne asigura că mașina este pregătită pentru competiție. În timpul testelor, am putut vedea că există încă unele probleme în ceea ce privește instalarea echipajelor în mașină pe care trebuie să le îmbunătățim, dar acest lucru ar trebui să fie în vigoare pentru următoarea noastră sesiune din Maroc. Sentimentul general este, în orice caz, foarte pozitiv. Acum toată lumea lucrează din greu pentru a se pregăti pentru Maroc și așteptăm cu nerăbdare să continuăm pregătirile pentru Dakar acolo”.
Reprezentanții Dacia au declarat anul acesta, la Geneva, locul în care Dacia Sandrider a fost prezentată în premieră, că și-au propus ca în următoarele două ediții de Dakar să obțină locul 1.
DATE TEHNICE
Dacia Sandrider are la origine mașina cu care echipa ProDrive, Hunter, cunoscută pentru performanțele de la Dakar, a participat în ultimul sezon în celebrul raliu, dar a fost modificată radical, după cum au anunțat reprezentanții Dacia. De altfel, cei doi piloți celebri pe care Dacia i-a anunțat pentru prima participare oficiale la Dakar, fac parte încă din acest sezon din echipa ProDrive, cu care Dacia colaborează pentru viitoarea participare în raliu.
DACIA SANDRIDER
• Categorie FIA : Ultimate T1+
• Șasiu : tubular
• Caroserie : fibră de carbon
• Motor : V6, 3 litri, biturbo
• Putere maximă : 264 kW/359 CP
• Cuplu maxim : 539 Nm la 4.250 rot./min.
• Transmisie: 4X4
• Cutie de viteze : secvențială cu 6 trepte
• Suspensii Față/Spate: braț dublu
• Cursa suspensiei: 350 mm
• Roți: Jante de aluminiu 17”
• Anvelope: BF Goodrich 37”
• Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
• Ampatament : 3.000 mm
• Console Față/Spate: 590/550 mm