Cel mai mic automobil electric dezvoltat de Hyundai, Inster, care va concura direct pe segmentul pe care se află Dacia Spring, a fost anunțat de importatorul mărcii pe piața din România pentru începutul anului viitor, cu prețuri comparabile cu cele ale lui Citroen e-C3.
Hyundi Inster va fi disponibil pe piața din România de anul viitor, însă prețul de listă anunțat de importator este mai mare cu peste 6.500 de euro față de cel mai vândut automobil electric de pe piața locală, Dacia Spring, și principal concurent pe segmentul A electric.
Hyundai Inster este un hatchback cu o lungime de 3,82 metri, cu 12 cm mai mult decât Spring, având o lățime de 1,61 metri (1,58 metri Spring) și un ampatament de 2,58 metri (2,42 metri Spring), ceea ce înseamnă că diferențele dintre cele două sunt destul de mici. Volumul portbagajului este de 238 litri, mai mic cu aproximativ 50 de litri față de Spring, ceea ce înseamnă că a fost preferat confortul pasagerilor în detrimentul portbagajului.
Plusurile noului model Hyundai vin însă din opțiunile de motorizare pe care le au la dispoziție clienții, cu două baterii, una de 42 kWh și autonomie de 300 de kilometri, cea de-a doua având 49 kWh capacitate și 355 km autonomie.
Deși capacitățile sunt vizibil mai mari față de Spring, diferența de kilometri destul de mică este cauzată de greutatea mai mare a mașinii și de puterea mult mai mare a motoarelor. Prima baterie alimentează un motor de 97 CP, în timp ce a doua oferă 115 CP, valori duble față de cei 45 și 65 CP pe care îi oferă Dacia Spring.
Cea mai ieftină versiune de echipare a lui Hyundai Inster va fi 23.500 de euro, ceea ce înseamnă că la achiziția cu Rabla Plus prețul va fi de aproximativ 18.400 de euro, în timp ce Spring începe de la 16.900 euro, la care se aplică tichetul de 5.100 euro. Cea mai scumpă versiune Hyundai ajunge la aproape 28.000 de euro.
Intrarea pe piață a lui Hyundai Inster nu este o amenințare doar pentru Dacia Spring, ci și pentru câteva alte modele importante ale segmentelor A și B electric. În primul rând pentru modelul chinezesc Leapmotor T03, care este și cel mai apropiat de caracteristicile Spring, costă 18.900 euro, și are o baterie de 37,3 kWh, cu 265 km autonomie și un motor de 95 CP.
Acesta este însă și cel mai mic model din segment (3,62 metri). Apoi, pentru Citroen e-C3, care are un preț de pornire, în acest moment, de 23.300 de euro (și a anunțat o versiune de 19.900 euro pentru 2025), cu performanțe asemănătoare cu Inster (44 kWh baterie și 320 km autonomie, motor de 100 CP), având însă o lungime de 4 metri.
CITEȘTE ȘI FOTO - TAROM anulează mai multe curseApoi pentru Renault 5, care are un preț de start de 26.890 euro, cu baterie de 40 kWh și autonomie de 311 km, cu motor de 120 CP.
Nu în ultimul rând, lansarea noului Ford Puma Gen-E, cu un preț special de 23.900 de euro (cu tot cu Rabla Plus) complică și mai mult calculele, cu atât mai mult cu cât vorbim despre un SUV de 4,2 metri lungime și baterie de 43,6 kWh, care are o autonomie LWTP de 376 km.