Daimler Truck, companie aparținând grupului de firme Mercedes-Benz, lansează o nouă marcă de camioane electrice, care va fi disponibilă la momentul lansării pe piața din SUA.
Un nou brand de camioane cu propulsie 100% cu baterii, numit RIZON, a fost lansat de Daimler Truck și va fi expus în premieră mondială la un eveniment dedicat transportului ecologic din California.
RIZON este dedicat afacerilor de transport și va beneficia de asistență din partea rețelei Daimler Truck.
Camioanele RIZON vor fi disponibile în trei variante de caroserie, practic trei modele ce vor putea fi configurate în funcție de solicitările clienților. Camioanele vor avea o masă totală între 7,2 tone și 8,1 tone, cu autonomii între 177 – 257 km, pentru versiunile echipate cu 3 pachete de baterii și 120 – 177 km pentru versiunile mici, cu două pachete de baterii, la o încărcare completă.
Bateriile vor putea fi încărcate atât la stații AC, cât și la stații rapide DC. Daimler anunță echipamente de top pentru camioanele RIZON, cu sisteme de asistență de ultimă generație, precum și garanții de 5 ani, pentru sistemele mașinii, inclusiv baterii.
Principalii clienți-țintă ai noii mărci RIZON sunt afacerile urbane de retail, last mile delivery și activități municipale. Camioanele vor fi distribuite prin intermediul rețelei Velocity, în urma unui acord exclusiv, cu acces în cele 80 de showroom-uri la nivel global.
CITEȘTE ȘI Volvo, scădere a profiturilor în primul trimestru, în pofida majorării vânzărilor, din cauza subsidiarelorDaimler Truck, fosta divizie de camioane și autobuze a Mercedes-Benz, s-a separat complet în 2021 de marca de autoturisme, compania fiind listată la bursă și având o conducere executivă proprie. În 2022, în primul an de funcționare independentă, compania a obținut rezultate peste așteptări, cu creșteri ale vânzărilor și performanțe financiare foarte bune.
Daimler are deja propriile camioane Mercedes cu propulsie electrică, lansate pe piața din Europa, însă RIZON ar putea să-i permită să livreze vehicule de transport marfă la prețuri mai accesibile, pentru afacerile de mici dimensiuni.