Renault mizează în continuare pe propulsia electrică, cele mai noi modele prezentate dovedind acest lucru. Renault 4 este un SUV de clasă B, care a fost dezvăluit la Paris în cadrul Salonului Auto, unde Dacia este prezentă de asemenea cu Bigster, care are premiera mondială în scurt timp.
Anunțat la Salonul Auto de la Paris 2022 printr-un concept car numit 4EVER Trophy, Renault 4 E-Tech electric se bazează pe ADN-ul modelului istoric, dar vine cu tehnologiile prezente, cu propulsie electrică și tehnologii de conectare și siguranță.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un portbagaj de 420 de litri, mare pentru segmentul său, cu o atuonomie de până la 400 km, R4 beneficiază de calitățile pltformei CMF-BEV, la fel ca R5.
"Cu Renault 4 E-Tech electric, Renault își continuă eforturile de a aduce vehiculele electrice în mainstream în Europa. Acest ultim model completează o gamă deja largă, cu Megane, Scenic, noul Renault 5 E-Tech electric. Dar ne lipsea un model compact cu spațiu real. Acum îl avem o dată cu acest model versatil, funcțional, modular, cu un portbagaj mare, ușor de încărcat. O mașină capabilă să satisfacă o varietate mare de nevoi de zi cu zi. Este o mașină electrică mainstream în ton cu vremurile sale, cu o serie de tehnologii utile pentru condus și confort”, Fabrice Cambolive, CEO Renault Brand.
Puternic inspirat de Renault 4 original, se remarcă prin conturul iluminat continuu și logo-ul Renault iluminat și el.
"Readucerea la viață a Renault 4 ca mașină de oraș versatilă, complet electrică, cu design funcțional și ultra-modern, a fost o decizie condusă de pasiune și emoție. Are tot din alchimia originalului, mai ales caroseria pe care o recunoști instantaneu. În același timp, este o mașină de oraș îndrăzneață, elegantă, cu design contemporan, cu o gamă de detalii sofisticate, de înaltă tehnologie.", spune Gilles Vidal, VP Design, Renault & Ampere.
Renault 4 E-Tech electric vine într-o nouă culoare exclusivistă, Verde Hauts-de-France. Un omagiu adus albastrului Île-de-France din anii 1960, dar și viitorului loc de asamblare din Maubeuge, parte din complexul ElectriCity. Ca în cazul predecesorul său, noua generație de modele dispune și de o trapă retractabilă.
CITEȘTE ȘI FOTO Compania aeriană românească Dokia Air primește primul Falcon din România. Zboruri charter de luxRenault 4 E-Tech electric este, de asemenea, dotat cu tehnologie avansată în ceea ce privește confort și siguranța, inclusiv Active Driver Assist pentru conducerea asistată de nivel 2, nu mai puțin de 26 de sisteme de asistență la conducere și My Safety Switch. Această funcție populară pe noile modele Renault permite șoferilor să-și activeze setările preferate pentru cinci ADAS prin simpla atingere a unui buton. Pentru o siguranță sporită, noul sistem de frânare dinamică combină frânarea și ESP în același modul pentru a reduce la jumătate timpul de reacție. Alte funcții includ Fireman Access și alerta de ieșire sigură a pasagerilor, precum și Safety Score și Safety Coach, deja disponibile pe Scenic și Renault 5 E-Tech electric.
CITEȘTE ȘI VIDEO Designul sportiv al robotaxiului cu două locuri al Tesla i-a luat prin surprindere pe experțiRenault 4 E-Tech electric include și serviciile conectate Google, cu sistemul multimedia OpenR Link, precum și avatarul reno, noul însoțitor de zi cu zi. Conectat la chatbot-ul de inteligență artificială ChatGPT, Reno completează gama de tehnologii disponibile pe Renault 4 E-Tech electric. Rolul său este de a ajuta clienții să înțeleagă aspectele legate de funcțiile electrice. Este ușor de utilizat, chiar și pentru necunoscători.
Renault 4 E-Tech electric e lansat cu un nou încărcător bidirecțional AC de 11 kW compatibil cu tehnologiile V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid)3. În acest fel, poate fi transformat într-o sursă de energie și chiar poate deveni un jucător în ecosistem prin alimentarea de energie electrică fără emisii de carbon înapoi în rețea, prin folosirea serviciilor Mobilize4. O gamă largă de servicii sunt disponibile și pentru conducerea de zi cu zi a unui vehicul electric: încărcare inteligentă prin Mobilize Smart Charge, acces la peste 500.000 de puncte de încărcare în 25 de țări europene prin Mobilize Charge Pass și încărcare automată prin card sau card de credit prin funcția Plug & Charge.
Renault 4 are 4,14 m, aflându-se între Clio (cu 9 cm mai scurt) și Captur (cu 9 cm mai lung). Ampatamentul a fost extins la 2,62 m pentru un spațiu interior sporit. Lățimea are 1,80 specifică segmentului B. Are o înălțime de 1,57 m, la egalitate cu Captur. Principala diferență dintre cele două constă în garda la sol. Renault 4 E-Tech electric are un spațiu liber de 18,1 cm, cu 1,2 cm mai mare decât Captur.
CITEȘTE ȘI FOTO Alpine a prezentat conceptul A390_β, viitorul fastback electric al mărciiRenault 4 E-Tech electric are două baterii, de 40 și 52 kWh, și un motor cu două niveluri de putere, 90 și 110 kW.
Renault 4 E-Tech electric va fi construit la Maubeuge, în complexul ElectriCity, alături de vehicule precum Renault Kangoo.