Șantierul naval Damen Mangalia (DSMa), aflat în insolvență, a anunțat livrarea primelor două structuri CAN (Conductor Anchor Nodes – noduri de ancorare conductori) în proiectul Neptun Deep, care va fi cea mai mare exploatare de gaze naturale din Marea Neagră românească.
″Suntem mândri că facem parte din cel mai mare proiect din România de exploatare a zăcămintelor de gaze naturale din Marea Neagră. Livrarea cu succes a acestor CAN-uri reprezintă pentru DSMa un reper important în producția de structuri de oțel submersibile pentru industria offshore, o piață pe care intenționăm să o exploatăm în continuare. Șantierul are capacitatea de a se adapta rapid la dinamica pieței și de a atrage noi comenzi într-un context economic dificil″, a declarat directorul general al Damen Shipyards Mangalia, Sofien Lamiri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele două structuri CAN sunt parte dintr-un contract ce prevede construcția a patru astfel de structuri destinate dirijării capului de foraj submarin. Aceste structuri, esențiale pentru fundațiile puțurilor de foraj, sunt destinate proiectului Neptun Deep din Marea Neagră și au fost contractate de compania norvegiană NeoDrill, specializată în construcția de fundații dedicate puțurilor de forare, instalate direct în locațiile desemnate.
Fabricarea acestora a demarat în luna decembrie a anului trecut, iar la sfârșitul lunii octombrie urmează să fie livrate către client ultimele două structuri.
CITEȘTE ȘI Presiunile deflaționiste ale Chinei au crescut, inflația de consum a încetinit
Fiecare CAN are o greutate medie de 91 de tone, o înălțime de 10 metri și un diametru de 6 metri. Instalarea acestora se face în apă de către o navă poziționată dinamic, echipată cu o macara cu o capacitate de peste 150 de tone, două vehicule submersibile operate de la distanță (ROV) și servicii topografice.
Tehnologia CAN, care înlocuiește conductorii convenționali utilizați în activitățile de foraj, nu este doar ecologică, ci și eficientă din punct de vedere al costurilor pentru explorarea și dezvoltarea sondelor, reducând semnificativ riscurile asociate instalațiilor convenționale.
CITEȘTE ȘI Giorgio Armani, 90 de ani, intenționează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei aniDamen Shipyards Mangalia a mai anunțat semnarea unui nou contract de reparații, la tankerul de țiței „M/T Nusa Merdeka”, care vine la scurt timp după alte două, ce vizează navele petroliere „M/T Tahiti” și „M/T Hadal Sally”. Tanker-ul de țiței M/T Nusa Merdeka”, navă înmatriculată în Indonezia și construită în 2003, a sosit la șantierul naval pe 2 octombrie 2024. Proiectul constă în înlocuirea oțelului din carenă.
″Aceste realizări sunt cu atât mai notabile având în vedere că șantierul se află într-un proces de redresare, prin procedura insolvenței, și reprezintă un pas important către dezvoltarea operațiunilor sale. Semnarea acestor contracte noi este esențială pentru garantarea continuității operaționale și transmite un mesaj puternic către piața globală că Damen Shipyards Mangalia își menține reputația de excelență în repararea navelor. Gestionarea simultană a celor trei nave în facilitățile șantierului demonstrează capacitatea echipei de a lucra eficient proiecte de mari dimensiuni, la cele mai înalte standarde de calitate și cu respectarea termenelor stricte. Totodată continuăm discuțiile și pentru contracte majore care pot asigura stabilitatea financiară a șantierului pe termen lung″, a mai spus șeful șantierului, Sofien Lamiri.