FOTO CFR a semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din PNRR

FOTO CFR a semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din PNRR
scris 4 nov 2022

Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR), respectiv secțiunea de cale ferată Timișoara Est - Ronaț Triaj, în valoare de 1,44 miliarde de lei, a fost semnat vineri, a anunțat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

"Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de Ion Simu Alexandru, director general, și Asocierea Webuild SPA - Partecipazioni Italia SPA - Salcef SPA - Timișoara - Arad Lot 3, reprezentată de Francesco Bernabe, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Timișoara Est - Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad (162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă", se arată în comunicatul companiei feroviare.

Bolojan aduce la Oradea Boeing și Airbus CITEȘTE ȘI Bolojan aduce la Oradea Boeing și Airbus
Urmărește-ne și pe Google News

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor., scrie News.ro

Asocierea Webuild SPA - Partecipazioni Italia SPA - Salcef SPA - Timișoara - Arad Lot 3, desemnată câștigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menținută ulterior și de Curtea de Apel, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Timișoara Est - Ronaț Triaj (lotul 3), în lungime de 13,86 kilometri, inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată.



De asemenea, în cadrul contractului vor fi modernizate poduri/podețe și vor fi efectuate lucrări civile în stații și halte de călători, pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).

"Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est - Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire a dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș - Timișoara - Arad, ramura sudic゠a Coridorului RIN-Dunăre, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Potrivit datele transmise de companie, în cadrul lucrărilor de modernizare a secțiunii de cale ferată Timișoara Est - Ronaț Triaj sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică: Pasaj Superior Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est), Stația CF Timișoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă - 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații) și Pasaj superior Enric Baader - Timișoara (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului).

De asemenea, mai sunt incluse și obiectivele: Haltă de Călători Timișoara Centru (stație NOUĂ intermediară, cu peroane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică), Stația CF Timișoara Nord (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson) și o clădire nouă de călători Timișoara Nord, inclusiv pasarelă centrală (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord).

Nu în ultimul rând, CFR SA anunță că în cadrul contractului se vor realiza două pasaje, respectiv Pasaj superior pentru legătură Comoarei - Radu de la Afumați (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați) și Pasaj superior DN 6 zona Ronaț Triaj, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată), dar se vor instala și panouri fonoabsorbante în lungime totală de 8,26 km și panouri fotovoltaice pe copertine, pasarele și acoperișuri de clădiri cu specific feroviar.

Linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr sa
pnrr