Parteneriatul dintre Mercedes-Benz și Geely a născut un nou model sub brandul Smart, cel care ne obișnuise cu ani în urmă că vândă mașini de oraș, mai mici de 4 metri. Cele două companii au lansat oficial modelul Smart #5, un SUV care este mai mare decât Duster și chiar decât Bigster
Geely a prezentat oficial în China modelul Smart #5, un SUV cu motorizare exclusiv electrică, lansat pentru moment pe piața locală. Modelul a fost dezvoltat și este produs în cadrul parteneriatului dintre compania chineză și Mercedes-Benz, urmând să fie vândut și pe piețele internaționale, inclusiv Europa, în perioada următoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Surprinzător la acest model sunt dimensiunile, având în vedere că brandul Smart era cunoscut, chiar și în era electrică, pentru dimensiunile mici ale modelelor sale. Numărul 5, așa cum se citește numele acestui model are 4,70 metri, o lungime specifică mașinilor compacte spre medii, având totodată o lățime de 1,92 metri și o înălțime de 1,70 metri, cu un ampatament extrem de generos, de 2,90 metri.
La fel de surprinzătoare sunt și motorizările pe care le propune marca pentru acest model. Pentru versiunile cu tracțiune spate, vor fi vândute două variante, de 335 și 358 CP, iar pentru versiunile AWD, puterea totală, generată de două motoare, va fi de 579 CP (221 CP față și 358 CP spate) și, respectiv, pe cea mai puternică versiune, 638 CP (221 CP față și 416 CP spate). Și bateriile celor două tipuri de motorizări vor fi diferite: LFP pentru cele cu tracțiune spate, pentru a fi mai accesibile, și NMC pentru cele 4x4. Compania a oferit deocamdată informații doar despre capacitatea uneia dintre baterii, de 100 kWh, cu o autonomie de aproximativ 700 km, fiind totodată publicate vitezele maxime, 200 și, respectiv, 210 km/h.
Datele oficiale mai arată că arhitectura electrică va fi una pe 800 volți, ceea ce va permite o încărcare rapidă, fiind comunicată o valoare de 15 minute la charger de mare viteză.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster, primele imagini înainte de lansarea din octombrie. Cât va costaMarca Smart a devenit obiect al unui parteneriat între Mercedes și Geely într-un moment în care compania germană se pregătea să o închidă definitiv, deoarece mașinile mici cu combustie nu mai se bucurau de o atenție prea mare din partea publicului. Geely a reușit să-i convingă pe cei de la Mercedes să producă mașini electrice în China, sub acest brand, pe care să le vândă atât în Europa, cât și în Asia. Chiar dacă succesul acestora nu este unul fabulos, Smart a reușit să crească în ultimii ani în Europa și, mai ales, în Germania, venind ca o alternativă mai accesibilă la mașinile electrice germane. Cel mai vândut model al noii serii este #1, cu 4.400 de unități vândute pe toate piețele europene, în total marca având în acest an circa 10.000 de unități, inclusiv modelul FORTWO electric, primul model electrificat al mărcii.
Lansare noului Smart #5 are ca scop creșterea vânzărilor, mai ales pe piața chineză, unde mașinile de mici dimensiuni nu mai reprezintă de mult o atracție.