Una dintre cele mai mari companii producătoare de componente auto, Bosch, a intrat în faza de testare cu noua sa fabrică de microcipuri din Germania.
Războiul semiconductorilor din industria auto, în care furnizorii de componente electronice au căzut la mijloc, ar putea avea un deznodământ fericit pentru economia UE și unul mai puțin dorit de producătorii de microcipuri din Asia. Robert Bosch, un furnizor tradițional al producătorilor de autovehicule, care își bazează o mare parte din componente pe semiconductori produși în Asia, a anunțat că intră în faza de testare a automatizărilor cu noua uzină din Dresda.
„Cipurile pentru soluțiile mobilității de mâine vor fi în curând produse la Dresda”, a spus Harald Kroeger, membru al board-ului Robert Bosch GmbH. Startul producției este prevăzut pentru acest an, ținta principală fiind vehiculele digitale și conectate. „Ne-am planificat să deschidem fabrica de cipuri înainte de sfârșitul anului”, a mai spus Kroeger. Bosch mai deține o fabrică de semiconductori în Germania, lângă Stuttgart.
CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2Noua uzină a fost construită printr-o investiție de circa 1 miliard de euro, urmând să fie una dintre cele mai avansate astfel de facilități din lume. Bosch a primit o finanțare din partea guvernului federal, iar deschiderea oficială este prevăzută pentru luna iunie, 2021. Momentul este unul cum nu se poate mai bun pentru industria auto din Europa, care a fost lovită în plin de criza semiconductorilor. Penuria a fost generată de lipsa de coordonare dintre furnizorii de cipuri și constructorii auto, în urma dezechilibrelor aduse de pandemia de coronavirus. Convinși că vânzările de autovehicule își vor reveni cu greu, producătorii de semiconductori și-au redirecționat producția și au contractat clienți din alte industrii, lăsând astfel fără materie primă giganții Bosh și Continental, care își produc dispozitivele pentru autovehicule exact cu aceste microcipuri. În mijlocul crizei, marile companii auto au amenințat Bosch și Continental cu procese costisitoare, în timp ce unele guverne, cum este cel al Germaniei, au investit în noi facilități care să reducă dependența de Asia. De asemenea, UE a declarat industria microcipurilor prioritară, astfel că investițiile naționale sunt încurajate.
Printre aplicațiile la care vor fi folosiți noii semiconductori produși la Dresda de Bosch se numără sistemele de convertoare de pe mașinile electrice sau hibrid. Bosch spune că au un timp de fabricație de 6 săptămâni, în 350 de pași, într-un proces complet automatizat. Alte tipuri de microprocesoare, mai complexe, vor fi realizate în fluxuri de 10 săptămâni, în 700 de pași tehnologici. Un singur microprocesor va „adăposti” 31.000 de semiconductori.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaConstrucția uzinei din Dresda a început în 2018, pe un teren de 100.000 de metri pătrați, localizat în zona numită Silicon Saxony, o replică germană pentru Silicon Valley. În 2019 a fost finalizată clădirea, cu o suprafață utilă de 72.000 de metri pătrați. Prima linia de asamblare automată a reușit să ducă la capăt un ciclu de producție. La finalul lucrărilor, în acest an, uzina va avea 700 de angajați.