Audi face încă un pas în segmentul electric, cu al doilea model dezvoltat în familia e-tron. Audi e-tron Sportback este o versiune coupe a lui e-tron, dezvăluită anterior la Los Angeles.
Noul Audi e-tron Sportback este caracterizat de o caroserie de tip SUV, cu o linie coupe a acoperișului, motoare foarte puternice și o autonomie de 447 km, cu 10 kilometri în plus față de modelul e-tron, datorită unui coeficient aerodinamic mai mic, 0,25. Motoarele disponibile asigură puteri de până la 300 kW. Potrivit celor de la Audi, mașina va fi livrată în primăvara lui 2020, dar comenzile vor începe chiar în această lună.
Dimensiunile noului SUV coupe sunt aproape identice cu cele ale SUV-ului e-tron, lansat anul trecut. Lungimea de 4,9 metri, lățimea de 1,93 metri și înălțimea de 1,61 metri situează acest model în clasa SUV-urilor mari, full-size, cum le denumesc americanii. De altfel, e-tron Sportback este cu numai 8 centimetri mai scurt decât Q8. Designul său îl copiază pe cel al versiunii de bază a SUV-ului e-tron, cu foarte mici detalii modificate. Portbagajul are un volum de 615 litri, care poate fi extins la 1665 litri prin rabatarea scaunelor spate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere al performanțelor, e-tron Sportback vine cu două versiuni. Cea de top, 55 quattro, are 265 kW și 561 Nm, și două motoare asincrone, alimentate cu curent trifazic. Puterea motoarelor asigură o accelerație 0 - 100 km/h de 6,6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 200 km/h. În opțiune de conducere sport, modul boost asigură o accelerație de 5,7 secunde, urcând puterea motorului pentru o scurtă perioadă la 300 kW. Bateria pentru această motorizare are 95kWh și 396 V.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Piața auto din România, cea mai mare creștere din Europa. Înmatriculările din UE au intrat pe un trend crescătorTransmisia este asigurată de cutii de viteză planetare, în două trepte și o cutie de transfer de la motoare la punți. Șoferul poate selecta vitezele de la comutatorul amplasat pe consola centrală.
Tracțiunea integrală este controlată electronic, cu distribuția cuplului între axe în funcție de solicitări. În anumite momente, mașina poate fi acționată exclusiv de roțile din spate, dar dacă șoferul are nevoie de mai multă putere sau dacă suprafața este una aluneacoasă, roțile față sunt activate aproape instantaneu.
Versiunea 50 quattro are 230 kW și 540 Nm, cu o autonomie de 347 km și o accelerație de 6,8 secunde. Este mai ușoară decât versiunea de top cu 120 kg.
Încărcarea se poate face în aproximativ 30 de minute, la 80% din capacitate, la stații de mare putere de 150 kW.
Audi a anunțat și prețul pentru noul model: 71.350 de euro, pentru piața din Germania, urmând ca prețurile de pe celelalte piețe să fie anunțat în perioada următoare.