Peste doar câteva zile, Renault va dezvălui versiunea de serie a modelului electric Renault 5 E-TEch. Mașina aproape că nu mai are niciun secret pentru public, designul său și o mulțime de informații tehnice fiind dezvăluite deja în ultimul an. Mai puține se cunosc, însă, despre un alt proiect al grupului: Alpine A290, primul model electric din istoria mărcii și al doilea model din generația modernă, ce va fi lansat după șapte ani de la renașterea brandului Alpine.
Alpine va prezenta în luna iunie a acestui an primul său automobil electric din istorie, un model dezvoltat de echipa Alpine pe platforma CMF-BEV a grupului Renault, dar cu caracteristici speciale, care să scoată în evidență și să poată diferenția clar o mașină care, aparent, ar putea părea doar o copie a lui Renault 5.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Luni, 26 februarie, Renault va dezvălui la Geneva primul său automobil electric din noua generație, bazată pe o nouă platformă și cu un design creat de Gilles Vidal, cel care a fost adus de Luca de Meo special pentru a regândi întreaga gamă a mărcii franceze. Renault 5 E-Tech va aduce o mulțime de noutăți tehnologice și va surprinde, probabil, publicul și cu un preț adaptat la cerințele pieței, într-un moment în care expansiunea propulsiei electrice a frânat. Dar Renault 5 va aduce, indirect, încă un model cu care este strâns legate. Alpine A290, un automobil premium, cu un design asemănător, dar cu trăsături dinamice cu totul diferite.
Alpine a publicat primele fotografii cu viitorul model de serie, aflat în timpul testelor, în Suedia. Cu o caroserie camuflată, de sub care se pot bănui cu ușurință formele regăsite și pe Renault 5, Alpine A290 a fost anticipat în urmă cu un an de un concept care a dezvăluit o arhitectură mai rar întâlnită. Conceptul avea doar un loc central în față, dedicat special șoferului, în timp ce pasagerii puteau sta doar pe locurile din spate. Evident că modelul de serie nu va folosi această arhitectură. „Citadina sport cu 5 locuri de la alpine va fi dezvăluită în iunie 2024”, anunță brandul istoric Alpine.
„Viitoarea noastră mașină sport urbană A290 rulează în prezent în condițiile extreme și solicitante ale Laponiei suedeze. Scopul acestui pas esențial este de a confirma deciziile luate în ceea ce privește comportamentul și agilitatea specifice ADN-ului nostru în condiții de aderență scăzută. Pentru a-și ajusta dezvoltarea și pentru a se asigura că poate fi eficient în toate circumstanțele și în orice vreme, etapa de dezvoltare de iarnă a A290 este crucială, deoarece este un model complet nou. Toate criteriile au fost examinate de echipa noastră de ingineri, iar rezultatele sunt de bun augur pentru lansarea sa în lunile următoare” a declarat Philippe Krief, CEO Alpine.
Testele din Suedia au fost făcute până la -30 de grade, fiind absolut necesare pentru un automobil electric, atât de dependent de temeperaturile externe.
Reprezentanții companiei au confirmat și dimensiunile mașinii, cu 3,99 metri lungime, 1,82 metri lățime, 1,52 metri înălțime, pe un ampatament de 2,53 metri. Cifrele sunt similare cu cele ale viitorului Renault 5, menținând mașina în segmentul B, acolo unde în acest moment doar MINI mai concurează.
CITEȘTE ȘI Scădere a vânzărilor de mașini pe benzină și creștere importantă la diesel, în RomâniaOdată cu A290, Alpine marchează startul lansărilor de mașini electrice, care vor dubla practic lansările Renault pe acest segment. Mai exact, anul viitor marca sport a francezilor va lansa primul SUV, care se va numit GT și va prelua platforma și componentele modelului Renault Scenic E-TEch, care se lansează în acest an. Ulterior, programul prevede o nouă generație a lui A110, care va avea și o caroserie roadster, A310, precum și alte două SUV-uri peste circa 3 – 4 ani.
Principalele deosebiri față de Renault 5 vor fi cele legate de performanțe, respectiv capacitatea bateriei și puterea motorului, care inevitabil vor trebui să fie superioare și să justifice declinarea sub două branduri. Dacă la Renault 5 bateria va urca până la 52 kWh, la Alpine A290 vom vedea probabil o baterie de peste 60 kWh, capabilă să asigure o autonomie suficientă cu un motor puternic, care consumă energie.