Un accident feroviar a avut loc, în această seară, în Gara CFR Galați, iar patru persoane au fost rănite, doi călători și doi angajați ai CFR, a transmis ISU Galați.
Cele patru persoane rănite au fost transportate la spital, după intervenția echipelor de descarcerare. Una dintre persoane a decedat, a anunțat CFR Călători.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Inquam Photos / Ovidiu Iordachi
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu ,a solicitat verificări și măsuri rapide din partea CFR Călători, în urma accidentului produs în Gara Galați. El a adăugat că a cerut și reexaminarea tuturor mecanicilor de locomotivă, începând cu luna aprilie.
CFR Călători a precizat că în stația Galați, la cuplarea locomotivei la garnitură pentru formarea trenului Regio 7576 în relația Galați – Mărășești a fost tamponat primul vagon. Totodată au fost avariate locomotiva și vagonul. Cauzele care au generat acest accident vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la fața locului, mai spune sursa citată.
CITEȘTE ȘI Ford se așteaptă la pierderi de trei miliarde de dolari în 2023 de pe urma afacerilor cu automobile electricePotrivit IPJ Galați, accidentul s-ar fi produs după ce locomotivei care făcea manevre i s-a defectat sistemul de frânare și a intrat în vagonul de călători al unui tren care circula pe ruta Galați Buzău.
Accidentul s-a produs pe linia 4 a gării din Galați și în urma sa au rezultat patru victime, dintre care doi sunt călători și doi sunt angajați ai CFR. Printre victime se află o femeie care a intrat în stop cardio respirator, un bărbat rămas încarcerat, precum și șeful de tren și mecanicul locomotivei.
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul Transporturilor și Infrastructurii privind instituirea unor măsuri preventive de urgență în vederea îmbunătățirii siguranței feroviare, care propune verificarea cunoștințelor personalului feroviar cu responsabilități în acest domeniu, în contextul accidentelor, respectiv incidentelor feroviare ce s-au produs în ultimul timp pe infrastructura din România.
Potrivit instrumentului de motivare care însoțește proiectul de act normativ, în perioada iulie 2021 - martie 2023, pe infrastructura feroviară publică din România s-au produs o serie de accidente/incidente feroviare care au pus în pericol siguranța feroviară și care au avut ca și cauze eroarea umană manifestată prin nerespectarea unor prevederi din normele naționale aplicabile domeniului feroviar.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ O aeronavă TAROM pe ruta Tel Aviv-București a aterizat de urgență la Istanbul din cauza unei amenințări cu bombă"Având în vedere cauzele producerii acestor accidente/incidente feroviare așa cum rezultă din rapoartele de investigare încheiate de către Agenția de Investigare Feroviară Română - AGIFER, considerăm că luarea unor măsuri preventive de urgență ar putea contribui la evitarea producerii unor fapte similare. Pentru prevenirea producerii unor fapte care pot să aibă ca și cauză directă eroarea umană, o măsură preventivă în acest scop ar putea fi verificarea cunoștințelor personalului feroviar cu responsabilități în siguranța circulației feroviare. Această activitate ar putea fi desfășurată de către o comise alcătuită dintr-un reprezentant ASFR, în calitate de președinte, și un reprezentant al operatorului economic menționat la art. 1 lit. a), în calitate de membru, atestat în conformitate cu prevederile art. 15 din Regulamentul de Exploatare Tehnică Feroviară nr. 002, aprobat prin OMLPTL nr. 1186/2001, fără ca ASFR să perceapă tarife", se spune în document.
CITEȘTE ȘI FOTO A fost lansată licitația pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara SudInstrumentul de motivare vine și cu 21 de exemple de accidente petrecute în perioada menționată, printre care și accidentul feroviar produs recent, pe 13 martie 2023, ora 03:54, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova, în stația CF Roșiori Nord, la km. 101+300, când trenul de călători Inter Regio nr. 1822 aparținând CFR Călători a depășit semnalul de intrare YM în poziția pe oprire și a lovit ultimul vagon din compunerea trenului de marfă aparținând OTF DB Cargo România, aflat în curs de garare la linia 5. Urmare a lovirii, s-a produs deraierea vagonului nr. 258043668189 (ultimul din compunerea trenului) și răsturnarea vagonului nr. 258043677354 (al 2 lea de la urma trenului) având ca urmare căderea a 3 autoturisme din vagonul răsturnat, închizând gabaritul de liberă trecere la liniile 4 și 5. În urma accidentului, patru călători din trenul nr. 1822 au fost transportați la spital, iar accidentul este în curs de investigare de către AGIFER.
Alt exemplu este incidentul feroviar produs la data 21.02.2023, ora 12:43, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, secția de circulație Craiova - Filiași (linie dublă electrificată) în stația CFR Ișalnița, prin primirea trenului de călători Interregio nr. 1823, remorcat cu locomotiva EA 612 (aparținând operatorului de transport feroviar CFR Călători), la linia nr. II închisă pentru executarea unor lucrări de întreținere a căii. Incidentul este în curs de investigare de către AGIFER.
CITEȘTE ȘI VIDEO Prima rachetă imprimată 3D nu a reușit să ajungă pe orbităDocumentul face referire și la accidentul feroviar produs la data de 01.12.2022, ora 09:41, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galați, secția de circulație Buzău - Mărășești (linie dublă, electrificată), între stațiile CFR Gugești și Sihlea, pe firul II, la km 180+800, când a avut loc coliziunea dintre două trenuri de marfă, unul aparținând operatorului de transport feroviar Tim Rail Cargo, iar celălalt companiei Deutsche Bahn Cargo România. Și acest accident este în curs de investigare de către AGIFER.
În acest context, la art. 1. al proiectului se prevăd următoarele: a) verificarea cunoștințelor personalului feroviar cu responsabilități în siguranța circulației feroviare aparținând administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară și operatorilor de transport feroviar, încadrat în funcțiile cu responsabilități în siguranța circulației (...); b) efectuarea de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR), în perioada aprilie - august 2023, a unor acțiuni de supraveghere prin inspecții de stat privind: verificarea modului de menținere și dezvoltare a competențelor profesionale ale personalului cu responsabilități în siguranța circulației în scopul respectării cerințelor privind siguranța feroviară; verificarea modului de derulare a programelor de formare profesională continuă din domeniul feroviar; verificarea modului de respectare a prevederilor legale în vigoare referitoare la formarea mecanicilor de locomotivă privind cunoștințele profesionale referitoare la materialul rulant pe care mecanicul de locomotivă îl va conduce/infrastructura feroviară pe care va conduce și a modului în care este asigurată dobândirea competențelor profesionale.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Pas spre semnare pentru ultimul lot al Autostrăzii de Centură București Nord"Verificările prevăzute la alin. (1) lit. a) se efectuează de o comise alcătuită dintr-un reprezentant al ASFR, în calitate de președinte, și un reprezentant al operatorului economic menționat la alin. (1) lit. a), în calitate de membru, atestat în conformitate cu prevederile art. 15 din Regulamentul de Exploatare Tehnică Feroviară nr. 002, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 1186/2001, cu modificările și completările ulterioare", se spune în proiect.
Verificarea cunoștințelor se desfășoară în perioada 19 aprilie 2023 - 11 august 2023, în centrele de instruire proprii ale administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară și operatorilor de transport feroviar. Metodologia, bibliografiile și tematicile aferente acestor verificări se întocmesc de ASFR și se publică pe site-ul instituției, până la data de 7 aprilie 2023.
Tematica utilizată pentru acțiunile de supraveghere prin inspecții de stat se întocmește de către ASFR.
Până la data de 7 aprilie 2023, administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară și operatorii de transport feroviar vor comunica ASFR numărul de personal, pe funcții ce urmează să fie verificat, precum și repartizarea acestora pe centre de instruire, iar până pe 14 aprilie 2023 ASFR va transmite către operatorii economici programarea aferentă desfășurării acestor verificări.
CITEȘTE ȘI Decizie istorică: Mercedes trebuie să plătească despăgubiri"Rezultatelor verificărilor se vor centraliza de ASFR până la data de 31 august 2023 și se vor prezenta, împreună cu concluziile aferente, conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Personalul care nu promovează verificarea cunoștințelor poate solicita participarea la o nouă verificare ce poate fi programată după minim 10 zile de la data desfășurării verificării inițiale, dar nu mai mult de 20 de zile, perioadă în care nu va fi utilizat în funcții cu responsabilități în siguranța circulației", mai prevede proiectul de ordin.
În intervalul de timp cuprins între data nepromovării primei verificării și data prezentării la o nouă verificare, operatorii economici vor organiza și desfășura cu prioritate activități de reinstruire profesională teoretică, insistând pe domeniile constatate ca fiind deficitare.
În situația în care personalul nu a promovat nici a doua verificare, autorizațiile/permisele deținute se suspendă până la promovarea unui nou examen de reautorizare/obținere a unui nou permis de mecanic de locomotivă, conform prevederilor legale în vigoare.
Personalul care nu a promovat verificarea cunoștințelor desfășurată în perioada 1 - 11 august 2023 poate solicita participarea la o nouă verificare în perioada 21 - 30 august 2023.
Un Plan Roșu de Intervenție a fost activat recent, după ce un apel la 112 anunța un accident feroviar în Teleorman.
„În jurul orei 04:00, un apel la 112 anunța un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în județul Teleorman, între Roșiorii de Vede si Măldăeni. Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roșu de Intervenție, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la fața locului”, transmitea Departamentul pentru Situații de Urgență.
CITEȘTE ȘI Xiaomi va lansa în 2024 prima sa mașină electricăVIDEO MAI JOS. IMAGINI ÎN GALERIA FOTO
Trenul de marfă deraiat în stația Roșiori Nord transporta vehicule Ford, a anunțat compania.
Comunicatul Ford: „Confirmăm că un tren încărcat cu vehicule Ford a fost implicat într-un incident în această dimineață în gara Rosiorii de Vede. În acest moment așteptăm mai multe informații. În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor. În prezent, autoritățile derulează investigațiile necesare, pe care le sprijinim împreună cu furnizorul nostru de transport.”
Primele verificări ale autorităților arată că cele două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-au ciocnit. În acest moment nu e cunoscută cauza coliziunii. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă au deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat, a transmis ISU Teleorman, potrivit Știrile TVR. Inițial, informațiile despre incident au fost neclare, nici macar comunicatele de la CFR Infrastructură și CFR Călători nu precizau nimic despre un impact intre cele doua garnituri, potrivit TVR.
Aproximativ 280 de oameni erau în trenul de călători. Aceștia au fost transportați cu microbuzele până la gară, iar apoi au fost preluați de un alt tren de călători pentru a ajunge la București. Trenul privat de marfă, încărcat cu autoturisme, avea ca destinație portul Constanța.
Potrivit primelor informații, trenul de călători a frânat când a fost activat semnalul de oprire, care urmare a deraierii trenului mărfar aflat în fața sa, dar frânarea nu a fost totală, așa că între cele două trenuri a existat un impact.
Laurențiu Dumitru, director al Agenției de investigare feroviare române (AGIFER), a declarat luni la Digi 24 că ”fără nicio discuție, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă”.
”Un tren de călători, 1822, care circula pe distanța Arad-București Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă al operatorului DP Cargo, care era încărcat cu autoturisme Ford, în urma acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă. Ceea ce putem să vă spunem este că a existat un semnal care indica roșu – oprire – și a fost depășit, ajungându-se un alt tren din urmă”, a declarat, luni, la Digi 24, Laurențiu Dumitru, director al Agenției de investigare feroviare române (AGIFER) , referindu-se la accidentul din județul Teleorman.
Potrivit acestuia, ”fără nicio discuție, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă”.
Agifer cercetează incidentul și urmează a stabili cauzele și mecanismul de producere. Potrivit lui Laurențiu Dumitru expertizele care vor fi realizate în cadrul cercetării ar putea contrazice orice detaliu inițial, iar antepronunțarea este exclusă.