Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că a fost relansat contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Sud.
CNAIR, prin D.R.D.P. Timișoara, a transmis spre validare în SEAP documentația pentru lansarea noii licitații pentru finalizarea lucrărilor care au rămas neexecutate în urma rezilierii contractului anterior.
Durata estimată a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Varianta Ocolitoare Timișoara Sud este de 12 luni alocate perioadei de execuție și 60 de luni alocate perioadei de garanție, care poate varia în funcție de perioada ofertată de operatorii economici.
CITEȘTE ȘI TABEL Noi ieftiniri ale carburanților ca urmare a deprecierii petroluluiDupă validarea documentației în SEAP, anunțul de atribuire va fi vizibil cu valoarea contractului și cu data limită de depunere a ofertelor.
Finanțarea lucrărilor va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
La data rezilierii contractului anterior cu un constructor italian, progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%.
Luna trecută, Sorin Grindeanu a anunțat că ar putea fi lansată, în două-trei săptămâni, licitația pentru găsirea unui constructor care să finalizeze lucrările la Centura Sud Timișoara, odată ce a contractul cu reprezentanții Tirrena Scavi a fost reziliat. Ministrul PSD a adăugat că va fi făcută mai rapid stabilirea noului constructori pentru acest tronson de centură, având în vedere noua legislație și este posibil ca în această primăvară un nou constructor să intre pe șantier.
„Am reziliat contractul, după cum știți, nu am vrut să ajungem în această situație. La finalul lunii februarie va fi terminat raportul pe ce înseamnă lucrările deja executate. Licitația pentru un nou constructor se va face după noua lege, vrem să o facem rapid, și un constructor să intre în această primăvară pe șantier. Dacă cei care fac studiul vor ține de termen, la finalul lui februarie îl avem gata, astfel ca CNAIR pe procedurile noi să țină această licitație. Suntem undeva de aproape de 60% în stadiul de realizare pe Centura Sud. Dacă un constructor serios va câștiga și îmi doresc unul care să facă acest lucru, nu unul cum a fost Tirrena Scavi, nu mai e mult de lucru. Lucrarea se poate desfășura, atâta timp cât există mobilizare, într-un timp record. Aceasta este o chestiune pe care mi-o doresc să se întâmple în anul 2023”, a explicat Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă susținută la Timișoara.
CITEȘTE ȘI BMW se revoltă în România și critică o decizie în pregătire legată de Rabla Plus. Părăsește și APIAEl a adăugat că tot în acest an „trebuie să se termine și descărcarea de pe A1, sunt la 21%, din total lucrări executate”.
„Opt luni de zile, dacă scădem lunile în care vremea nu te lasă să lucrezi, sunt mai mult decât suficiente cele rămase, nu sunt tuneluri, lucrări de arhitectură, e destul de simplă care poate fi realizată până la sfârșitul anului. (...) Pe partea celebră cu tunelul urșilor, în zona aceea undeva în mai se termină zona de proiectare și după aceea se va intra în faza de execuție. Avem un constructor serios acolo, care are în acest moment în execuție în România 440 de km de autostradă și drum expres. (...) Timișoara Vest n-au putut să se înțeleagă, dar tot răul spre bine, acest studiu de fezabilitate va fi finalizat în curând. Sunt terminate 90% studiile geo, a rămas proiectul la CNAIR. Situația existentă mă face să fiu optimist, undeva în vara acestui an, vrem să scoatem la licitație Centura Vest, pe procedută de licitație la proiectare plus execuție”, a completat ministrul Transporturilor.