Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), succesoarea fostei Companii Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), a reluat licitația pentru atribuirea contractului de construire a tronsonului Târgu Mureș-Ungheni, parte a proiectului autostrăzii A3 Câmpia Turzii-Târgu Mureș, valoarea totală estimată a contractului, care presupune realizarea a 4,5 kilometri de autostradă și a unui drum de legătură de 4,7 kilometri, fiind de 284,9 milioane lei plus TVA.
Licitația a fost reluată deși contractul fusese adjudecat anterior de consorțiul format din firmele Lemacons, Vega 93 și Arcada, cu o ofertă de 178 milioane lei. În aprilie, însă, contractul a fost reziliat la cererea constructorilor, ca urmare faptului că CNADNR nu emisese ordinul de demarare a lucrărilor nici după mai bine de un an de la semnarea contractului, din cauza lipsei autorizațiilor și avizelor de construire și a nefinalizării exproprierilor necesare.
Termenul de depunere a ofertelor este 7 decembrie, acestea urmând să fie deschise pe 3 ianuarie anul viitor. La adjudecarea contractului, CNIR va ține cont în proporție de 70% de preț, de perioada de garanție ofertată (24%) și de garanția pentru rosturile de dilatație (6%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Durata contractului este de minim 78 de luni și cuprinde: 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și minim 60 de luni perioada de notificare a defecțiunilor. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de notificare a defecțiunilor suplimentar ofertată de operatorul economic desemnat câștigător", se menționează în anunțul de licitație publicat de autoritatea contractantă.
Garanția de participare solicitată de CNIR este în valoare de 5,6 milioane lei.
CNIR a fost înființată de Guvern la jumătatea lunii trecute ca o companie nouă și urmează să preia de la CNADNR proiectele de modernizare a Centurii Sud București și de construcție a ringului II Centura Sud București, a autostrăzilor Sibiu - Pitești și Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni, precum și a drumului expres Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău – Pașcani. Intenția Executivului a fost anunțată de Profit.ro încă din august.
Noua companie va avea un capital social inițial de 50 de milioane de lei, subscris și integral vărsat în numerar de stat în calitate de acționar unic, și va funcționa sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Noua companie de investiții poate participa cu capital la constituirea de societăți comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, împreună cu persoane fizice și/sau juridice, române și/sau străine pentru dezvoltarea proiectelor de infrastructură rutieră.
La rândul ei, CNADNR va fi reorganizată sub denumirea "Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere" și va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră. Proiectele aflate în execuție, odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către compania de investiții nou-înființată.