Carlos Ghosn, directorul general al alianței Renault-Nissan, a fost numit președintele Consiliului de Administrație al Mitsubishi Motors, cu începere din 14 decembrie, a anunțat, joi, producătorul auto nipon, confirmând informațiile apărute anterior în presă.
Nissan Motor, al doilea mare producător auto din Japonia, a finalizat achiziția unei participații de 34% la Mitsubishi și a devenit cel mai mare acționar al companiei, care se confruntă cu dificultăți financiare după ce a admis că a modificat rezultatele testelor privind consumul de carburanți înregistrat de mai multe modele comercializate pe piața locală, inclusiv sub marca Nissan.
Osamu Masuko, actualul președinte al CA și directorul general al Mitsubishi, a acceptat să rămână la conducerea companiei, a spus Ghosn în cadrul unei conferințe de presă organizată de cele două companii, citat de ABC News.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Nu am nicio intenție să intervin în managementul Mitsubishi”, a precizat șeful Renault-Nissan.
Acțiunile Mitusbishi, numărul șase pe piața auto niponă, s-au apreciat ieri cu 8% în urma informațiilor privind numirea lui Ghosn în funcția de președinte al companiei.
Ghosn se va alătura board-ului Mitsubishi, alături de alți trei directori nominalizați de Nissan, după ce va primi aprobarea acționarilor la o ședință ce va fi organizată luna viitoare.
În aprilie, Mitsubishi a admis că a modificat rezultatele testelor privind eficiența energetică în cazul a patru modele vândute în Japonia, două dintre acestea fiind comercializate sub marca rivalului Nissan. Ulterior, compania a anunțat că datele privind consumul de carburanți au fost modificate în cazul a 25 de modele, toate comercializate pe piața locală.
Discrepanțele dintre consumul real de carburant și cel indicat de testele de eficiență au fost semnalate chiar de Nissan, care, în mai, a înaintat o ofertă pentru preluarea unui pachet de 34% din acțiunile Mitsubishi, în schimbul a 237,36 miliarde yeni (2,2 miliarde de dolari).
Mitsubishi a reluat la începutul lunii vânzările modelelor pentru care au fost manipulate testele de consum. Miercuri, compania a estimat că va înregistra o pierdere de 240 miliarde yeni (2,3 miliarde dolari) din cauza scandalului în anul fiscal 2016/2017, mult peste prognozele anterioare, de 145 miliarde de yeni (1,37 miliarde dolari), scrie MarketWatch.
Constructorul auto se așteaptă la o pierdere operațională de 28 miliarde yeni (270 milioane dolari), comparativ cu un profit de 25 miliarde yeni (242 milioane dolari) preconizat la finele lunii iunie.