În contextul competiței pentru piața automobilelor cu sisteme de conducere automata, Ford Motor inițiază un conflict juridic cu General Motors.
Ford Motor va cere biroului pentru brevete din SUA să anuleze mărcile obținute de General Motors pentru termenii "Cruise" și "Super Cruise", escaladând un conflict declanșat de GM printr-un proces intentat Ford legat de termenul "Blue Cruise" utilizat pentru sistemul de conducere automată, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Conflictul juridic dintre cei doi producători auto din Detroit are legătură cu întrebarea dacă termenul ”cruise” este sau nu un termen generic pentru tehnologia care permite unui vehicul să preia o parte din sarcinile de conducere de la șofer.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acest conflict scoate în evidență intensitatea concurenței între producătorii auto consacrați, care vor să fie considerați drept lideri ai tehnologiei de conducere automată și competitivi în raport cu rivali din Silicon Valley cum ar fi Tesla și Waymo, divizie a grupului Alphabet. GM a intentat un proces federal împotriva Ford pe 24 iulie, acuzând compania că a încălcat mărcile comerciale ale GM folosind numele ”Blue Cruise” pentru un sistem care permite conducerea hands-free.
GM a înregistrat anterior marca comercială ”Super Cruise” pentru tehnologia de conducere hands-free, parțial automatizată. De asemenea, deține marca comercială ”Cruise”, denumirea unității sale de robo-taxiuri din San Francisco.
Link
Ford a reiterat vineri poziția sa că procesul intentat de GM este neserios. Efortul Ford de a anula mărcile comerciale ale GM pentru utilizarea cuvântului ”cruise” duce conflictul la un nou nivel. ”Pentru a se apăra, Ford nu are de ales decât să ceară Oficiului de Brevete și Mărci al SUA să anuleze înregistrările de mărci ”Cruise ” și ”Super Cruise ”ale GM, care nu ar fi trebuit niciodată înregistrate în primul rând”, a spus Ford. ”O mulțime de companii folosesc cuvântul cruise în legătură cu tehnologia de asistare a șoferului.”
Printre exemplele citate de Ford se află "Predictive Cruise" comercializat de Mack Trucks, ”Smart Cruise Control” comercializat de Hyundai Motor Co și Autocruise, utilizat de furnizorul auto ZF Friedrichshafen.
GM a declarat vineri că Super Cruise ”are o prezență comercială bine stabilită începând cu 2017” și a adăugat într-un comunicat că grupul ”își menține angajamentul de a apăra în mod viguros brandurile noastre și de a proteja capitalul pe care produsele și tehnologia noastră le-au câștigat de mai mulți ani pe piață și asta nu se va schimba".