Ford a luat decizia de a apela la ajutorul Volvo pentru a atinge țintele impuse de UE pentru emisiile de CO2, din cauza problemelor de livrare cu noul Kuga plug-in hybrid. Cele două companii vor forma un „pool” conform documentației depuse la Comisia Europeană.
Planurile Ford în legătură cu emisiile de CO2 au fost încurcate de problemele noului model hibrid cu încărcare, Kuga, care a fost rechemat și și-a oprit temporar livrările din acest motiv. Pentru a nu intra în zona de penalități, din cauza depășirii țintei de emisii, compania americană a făcut un parteneriat cu Volvo, care are cele mai bune rezultate în acest moment, pe vânzările din acest an, când limitele trebuie atinse de 95% din flota vândută.
Ford anunțase anterior că este nevoită să ia măsuri, ca urmare a stopării producției Kuga PHEV, care s-a confruntat cu o problemă a bateriei. Circa 20.000 de unități Kuga cu motorizare hibrid au fost rechemate, iar producția acestei propulsii a fost oprită. Modelele de acest tip, cu emisii de sub 50g/km, sunt contabilizate dublu în calculele privind emisiile de CO2, potrivit legislației UE.
Amenda pentru depășirea limitei de emisii CO2 ar putea să se ridice la circa 500 milioane de euro, în acest an, în cazul Ford, după cum au estimat specialiștii companiei.
Mai multe companii cu probleme de emisii de CO2 au ales să facă așa-numitele „pool”-uri, asocieri pe care Comisia Europeană le acceptă. Pentru a beneficia de performanțele mărcilor cu care se asociază, celelalte mărci trebuie însă să plătească sume importante. Cel mai cunoscut caz este cel al FCA, care plătește aproximativ 1 miliard de euro celor de la Tesla, pentru a se asocia într-un „pool” de CO2.
Sumele încasate de Volvo în cadrul asocierii cu Ford nu au fost dezvăluite, dar compania suedeză deținută de Geely a anunțat că „veniturile din această înțelegere vor fi reinvestite în proiecte de tehnologie verde”, potrivit Automotive News.
Este interesant faptul că în această asociere Ford este „pool manager”, astfel că orice amendă primită pentru depășirea limitelor va fi încasată de constructorul american.
Potrivit unui studiu realizat de grupul de mediu Transport & Environment, pe baza vânzărilor din prima jumătate a acestui an, doar PSA, Volvo, FCA – Tesla și BMW Group au emisii sub țintele impuse pentru fiecare, în timp ce Renault, Nissan, asocierea Toyota – Mazda și Ford înregistrau diferențe mici, de circa 2 grame pe km, de țintele impuse, la jumătatea anului. Unele dintre companiile cu diferențe mai mari au realizat parteneriate, cum este cazul și VW, care a realizat acorduri cu SAIC și MG. În schimb, Jaguar Land Rover a anunțat că a făcut un provizion de 90 de milioane de euro pentru a plăti amenzile.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată în istoria Europei pe cele ale mașinilor diesel. Top 10 al celor mai vândute vehicule electriceStudiul celor de la Transport & Environment a scos în evidență și cealaltă față, mai puțin plăcută a motorizărilor plug-in hibrid: acestea sunt denumite „fake electric”, din cauză că proprietarii le încarcă foarte rar la priză și, din acest motiv, emisiile lor de CO2 sunt de 2 până la 4 ori mai mari față de cele oficiale.