Ford renunță la planurile controversate de a construi modelul Focus în Mexic, economisind 1 miliard de dolari prin oprirea totală a producției acestui automobil în America de Nord, urmând ca după anul viitor să îl importe mai ales din China, transmite Bloomberg.
Producătorul auto american va începe să fabrice noua generație a Focus în China din a doua jumătate a anului 2019, la un an după oprirea producției la una din fabricile sale din Michigan, scrie News.ro.
Economiile Ford vor proveni din anularea planurilor de a asambla modelul la o fabrică existentă din Mexic și decizia luată în ianuarie de a renunța la construcția unei fabrici în această țară.
CITEȘTE ȘI PROFIT GROWTH FORUM: Dumitru Rotar, Vice-CEO Romgaz, așteaptă ca Iohannis să ceară reexaminarea permanentizării supraimpozitării producției interne de gazeÎn acest fel, Ford renunță total la strategia de transferare a producției de automobile Focus în Mexic, care fusese anunțată anul trecut de către directorul general de atunci, Fields, înlocuit luna trecută de Jim Hackett, fost CEO al producătorului de mobiler de birou Steelcase.
Ford va testa cu noua strategie atât interesul cumpărătorilor pentru mașini fabricate în China cât și toleranța președintelui Donald Trump, care a criticat producătorii auto care importă vehicule în SUA.
Ford a mai anunțat că va investi 900 de milioane de dolari în fabrica de camionete din Kentucky, pentru a fabrica SUV-urile Expedition și Lincoln Navigator și a păstra 1.000 de locuri de muncă.
După ce va importa inițial automobile Focus din China, Ford va aduce ulterior diverse variante ale modelului din Europa. Fabrica din Michigan care produce în prezent modelul Focus va fi retehnologizată pentru a asambla pickup-ul Ranger, de la sfârșitul lui 2018, și SUV-ul Bronco din 2020.