Uzina Ford din Craiova a început să accelereze producția modelelor Courier, după startul dat la finalul anului trecut. În primele două luni ale anului a fost depășit pragul de 10.000 de unități Courier. Pentru startul producției versiunilor electrice, Ford Otosan a accesat un credit sindicalizat, relevă documente analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Uzina Ford Otosan din Craiova a produs în luna februarie 10.900 de autoturisme Courier, atât Transit, cât și Turneo, precum și 14.700 unități Puma. Cele două modele sunt, practic, versiuni pentru marfă și pentru pasageri, ale aceluiași automobil, și sunt primele vehicule comerciale ușoare fabricate în România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ianuarie, producția Ford la Craiova urcase la 4.337 unități Courier și 12.037 unități Puma, acestea din urmă fiind la un nivel apropiat de cel înregistrat în urmă cu un an, respectiv 12.246 unități.
În total, în februarie, Ford a produs în România 21.247 de autovehicule, iar pe cele două luni care au trecut din acest an, volumul a fost de 37.621 unități.
Compania care deține uzina, Ford Otosan România, deținută integral de Ford Otosan Turcia, prin intermediul unei subsidiare Ford Otosan Olanda, a accesat un împrumut de 435 de milioane de euro, pentru a finanța extinderea liniilor de producție în următorii doi ani, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Conform documentației, creditul va fi folosit pentru „proiectele de investiții în instalații, vehicule și inginerie derulate la Uzina Craiova a Ford Otosan România”. Creditul este unul sindicalizat, la acordarea lui participând opt bănci românești: BRD Groupe Société Générale, Banca Comercială Română, Banca Transilvania, Garantibank International, Garanti Bank, BNP Paribas Paris Sucursala București, Citibank Europe Dublin Sucursala România și Unicredit Bank.
CITEȘTE ȘI FOTO Troleibuzele polonezilor de la Solaris, lansate pe noi linii din BucureștiData limită pentru utilizarea creditului este de 15 martie 2026, iar rata dobânzii va fi formată din Euribor + 3%.
Ford Otosan și-a asumat investiții de 490 milioane de euro, pentru a susține producția noilor modele la Craiova. Ford Otosan a produs oficial primele exemplare ale modelelor Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier în luna noiembrie a anului trecut, în prezența șefului companiei, Guven Ozyurt. Începând din acest an, atât Puma, cât și Courier, vor avea și versiuni electrice, fabricate la Craiova.
“Gama Courier are o importanță mare pentru noi, Ford Otosan. Pentru aproape un deceniu, noi am fost responsabili pentru producția globală a modelelor Transit Courier și Tourneo Courier, vehicule care poartă semnătura Ford Otosan, începând de la design și până la producție. Fiind combinația ideală între performanță și funcționalitate, gama Courier a contribuit foarte mult la poziția noastră ca lider al vehiculelor comerciale. Sunt mândru de faptul că gama Courier este prima gamă de vehicule cu care Ford Otosan începe să producă la uzina noastră din Craiova”, a declarat Guven Ozyurt, la ceremonia de start a producției noilor automobile.
CITEȘTE ȘI FOTO Primul SUV electric din istoria brandului de lux Maybach, lansat acum și în Europa. Unul dintre cele mai luxoase SUV-uri electrice din lumeUzina Ford Otosan din Craiova este în acest moment singurul loc din lume în care este fabricată gama Courier, așa cum este și singura fabrică în care se asamblează SUV-ul Puma. Anterior, gama Courier a fost produsă în Turcia, în unitatea din Yenikoi a Otosan.
Anul trecut, în luna iulie, Ford Otosan a anunțat o investiție de 490 de milioane de euro pentru a sprijini producția noii generații a gamei Courier la uzina sa din Craiova, care, alături de modelul Puma, va beneficia de versiuni complet electrice în 2024. În urma acestei investiții, capacitatea totală de producție va crește până la 272.000 de vehicule pe an.