Ford Motor va extinde gama sa profitabilă de camionete cu un model pickup mic numit Maverick, a anunțat producătorul american de automobile, transmite CNBC.
Este de așteptat ca vehiculul compact să fie mai mic decât pickup-ul full-size Ford F-150, precum și Ranger-ul său de dimensiuni medii, scrie News.ro.
Vehiculul ar putea fi printre cele mai mici și mai ieftine pick-up-uri din SUA, umplând un gol pentru unii cumpărători, deoarece camioanele au devenit din ce în ce mai mari și mai scumpe.
”Credem că există unele oportunități acolo, din cauza prețurilor mari la care au ajuns camioanele, cât și a popularității generale a camioanelor”, a spus Michelle Krebs, analist executiv la Cox Automotive.
Pickup-ul este produs la uzina Ford Hermosillo din Mexic, alături de noul SUV Ford Bronco Sport al companiei.
Maverick ar urma să fie pus în vânzare până la sfârșitul acestui an, însă o purtătoare de cuvânt a Ford a refuzat să comenteze detalii suplimentare despre vehicul, altele decât numele său și prezentarea care va avea loc săptămâna viitoare.
CITEȘTE ȘI Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următor”Luni de zvonuri, spionaj și speculații au dus la acest moment. Este adevărat - Ford adaugă un nou pickup mic la gama sa, care se numește Maverick ”, a anunțat Ford într-un comunicat.
Maverick va debuta marți, cu ajutorul actriței Gabrielle Union, pe canalele sale Instagram și TikTok, precum și pe rețelele sociale ale Ford și Hulu, potrivit companiei.
Producătorii auto au oferit în mare măsură pickup-uri compacte pe piețele internaționale, lăsând camionetele mai mari pentru piața americană.
Vehiculul ar putea ajuta Ford să atragă noi clienți, în special pe Coasta de Vest, unde pickup-urile mai mici și mărcile străine au performanțe bune, potrivit Krebs.
Joi, Ford a confirmat pentru prima oară vehiculul, precum și numele acestuia. Anunțul a avut loc la o săptămână după ce prețul acțiunilor Ford a scăzut cu 15 dolari pe acțiune, pentru prima dată din 2015, după prima întâlnire cu investitorii sub conducerea CEO-ului Jim Farley.
CITEȘTE ȘI Renault va crea în Franța un hub de producție dedicat automobilelor electriceEvenimentul s-a axat pe noul plan ”Ford +” al lui Farley de redresare a operațiunilor și de extindere pe piețe emergente, cum ar fi cele ale vehiculelor conectate și serviciile pe bază de abonament.
Maverick a fost menționat în timpul evenimentului ca un nou produs ”fără nume”, care ar avea marje de profit mai bune decât sedanul Ford Fusion, produs anterior la uzină.
Numele Maverick nu este nou pentru Ford. Compania a produs un sedan cu două uși cu numele respectiv din 1969 până în 1979. Compania a folosit numele Maverick și în Australia, China și Europa, pentru mai multe vehicule.
Potrivit analiștilor, Maverick va trebui să aibă un preț cu mult sub Ford Ranger și alte pickup-uri de dimensiuni medii, pentru a fi competitiv pe piața SUA. O versiune cu două uși a Ranger începe de la aproximativ 25.000 de dolari. Un model cu patru uși începe de la aproximativ 27.000 de dolari, potrivit site-ului Ford.
Detalii suplimentare despre Maverick vor fi dezvăluite în timpul prezentării vehiculului, săptămâna viitoare, potrivit Ford.