Android 12 va permite utilizatorilor să limiteze colectarea datelor personale

Android 12 va permite utilizatorilor să limiteze colectarea datelor personale
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 4 iun 2021

Google va include o opțiune în viitoarea versiune de Android, prin care utilizatorii vor putea spune dacă permit sau nu să fie urmăriți în cadrul aplicațiilor de care le folosesc.

La fel ca Apple, Google le va da utilizatorilor de Android o opțiune în ceea ce privește colectarea datelor personale. Aceștia vor răspunde afirmativ sau negativ unei notificări care îi va întreba, în cazul fiecărei aplicații, dacă permit sau nu urmărirea.

Urmărește-ne și pe Google News
Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte

Informația nu a fost anunțată încă oficială de Google, ci reiese din e-mail-urile pe care compania americană a început să le trimită dezvoltatorilor și prin care aceștia sunt anunțați de schimbarea ce urmează să fie făcută.

Dacă utilizatorii spun nu urmăririi, aplicația nu va mai primi Advertising ID-ul unic al dispozitivului, pe baza căruia se realizează identificarea și urmărirea utilizatorului. Aplicațiile care nu vor respecta decizia utilizatorului și vor continua să-i urmărească, vor primi zerouri în locul datelor personale.

Ca și în cazul Apple, decizia va stârni nemulțumirea dezvoltatorilor de aplicații și advertiserilor, care își vor vedea diminuate drastic informațiile personale pe baza cărora pot targeta utilizatorii cu reclame.

Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următor CITEȘTE ȘI Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următor

În cazul Apple, procentul de utilizatori care a permis în continuare colectarea datelor personale, după introducerea noii opțiuni, era undeva în jurul a doar 15%.

Apple și Google sunt criticate de advertiseri că se folosesc de puterea pe care o au pentru a păstra datele personale ale utilizatorilor doar pentru ele, ambele companii americane obținând venituri și din publicitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
android 12
google
smartphone
intimitate