Rezultatele înregistrate de Ford în ultimul trimestrul al anului trecut au fost „solide” și au contribuit decisiv la succesul financiar al anului 2024. Șeful Ford: „Am devenit o companie fundamental mai puternică”.
Veniturile Ford în trimestrul al patrulea al anului trecut au crescut cu 5 procente, la 48,2 miliarde dolari, ca urmare a avansului înregistrat de toate cele trei divizii auto, Blue, Model e și Pro. Singura divizie care a generat pierderi a fost cea de mașini electrice, Model e, pierderi care au fost însă ceva mai mici decât cele din anul anterior. Profitul operațional al companiei s-a dublat, practic, în trimestrul 4, la 2,1 miliarde dolari, la fel și marja operațională, care a urcat la 4,4%. Profitul Ford în perioada octombrie – decembrie a fost de 1,8 miliarde dolari, după ce în urmă cu un an compania raporta o pierdere de 500 milioane dolari. Marja de profit a fost în intervalul respectiv 3,8%, o valoare bună pentru un producător de mașini de volum.
Pe întreg anul, performanțele Ford înseamnă în primul rând venituri majorate cu 5 procente, la 185 miliarde dolari, cu un EBIT de 10,2 miliarde dolari (în scădere ușoară față de 10,4 miliarde, cât era în 2023), respectiv o marjă de 5,5%. Profitul Ford a urcat la 5,9 miliarde dolari, în creștere cu 1,5 miliarde, iar rentabilitatea companiei a crescut la 3,2%, cu 0,7 puncte procentuale.
Vânzările Ford au atins pe întreg anul 2024 un volum de 4,4 milioane de vehicule, un nivel similar cu cel înregistrat în anul precedent, însă rezultatele celor trei divizii au fost destul de diferite. Dacă pe segmentul electric (Model e) era de așteptat o scădere (105.000 unități, -9%), mai puțin așteptată a fost scăderea Ford Blue, care a raportat 2,86 milioane de vehicule vândute, cu două procente mai puțin decât în 2023, adică o scădere de aproximativ 60.000 de vehicule.
În aceste condiții, rezultatele financiare pe întreg anul ale celor trei linii de businees sunt în mare măsură în concordanță cu vânzările. Ford Blue a avut venituri egale cu cele din 2023, 101,9 miliarde, reprezentând mai mult de jumătate din veniturile companiei, dar valoarea EBIT a scăzut simțitor, la 5,2 miliarde, cu 2,1 miliarde mai puțin decât în anul anterior.
La Model e, veniturile au scăzut drastic, cu 35%, ca urmare a scăderii vânzărilor, dar mai ales în contextul reducerii semnificative a prețurilor. Cu 3,9 miliarde venituri, Ford Model e a avut o pierdere operațională de 5 miliarde dolari, mai mare cu 375 de milioane față de cea din 2023, influențată puternic de cheltuielile cu dezvoltarea și lansarea pe piață a noilor modele.

Ford Pro a fost în acest fel singura divizie care a avut creșteri de vânzări, venituri majorate cu 15%, la 67 miliarde dolari și un EBIT care a crescut cu 1,8 miliarde dolari, la nu mai puțin de 9 miliarde dolari.
Perspectivele pentru 2025 anunțate de compania americană includ un EBIT ajustat în intervalul 7,0 - 8,5 miliarde dolari, flux de numerar liber ajustat de 3,5 - 4,5 miliarde dolari și cheltuieli de capital de 8 - 9 miliarde de dolari.
„Ford a devenit o companie fundamental mai puternică. Am încheiat 2024 cu un al patrulea trimestru solid, încununând cel mai mare an de venituri din istoria Ford", a declarat președintele și CEO-ul Jim Farley. „Portofoliul nostru de produse oferă cea mai largă gamă de sisteme de propulsie. Iar Ford Pro, cu marjele sale între 10 și 20 de procente, poziția de lider pe piață și veniturile în creștere din service și reparații, oferă avantaje unice pentru o creștere continuă. În 2025, ne așteptăm să facem progrese semnificativ mai mari în cele mai mari două domenii de oportunitate – calitate și costuri – pe măsură ce intrăm în inima transformării noastre Ford+. Controlăm acești factori cheie de profit și sunt încrezător că suntem pe calea cea bună pentru a crea valoare pe termen lung pentru acționari”.