Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat o scădere de câteva procente în prima lună din an, pe fondul așteptărilor unui posibil Program Rabla îmbunătățit, care ar putea fi lansat în luna martie. Vestea bună este că vânzările Dacia Spring au crescut față de anul trecut, deși tichetul pentru electrice este, în prezent, la doar 5.000 de euro, conform analizei Profit.ro.
Piața auto din România a avut în luna ianuarie un volum total de 15.905 vehicule înmatriculate, ceea ce înseamnă că s-a înregistrat o scădere de 8,7% față de ianuarie 2023.

13 martie - Maratonul Securitatea Energetică a României. Parteneri: ACUE, Elcen, E-on, OMV Petrom, PPC - Retele Electrice, Romgaz, Suciu Partners, Tinmar
25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
Pe segmentul de autoturisme, volumul s-a ridicat la 11.920 de unități, o valoare destul de bună, dar sub nivelul din 2023, cu 6,38%. Pe segmentul LCV scăderea a fost foarte mare, 34,4%, fiind înmatriculate doar 987 de vehicule, față de 1.506 în urmă cu un an.
Scăderea din piață a fost prezentă doar la unele mărci, care au generat în acest fel media pieței, în timp ce principalii jucători au reușit să se mențină la cifre apropiate sau chiar mai mari decât în urmă cu un an. Liderul Dacia a avut o creștere ușoară, 1,5 procente, cu 4.010 autoturisme înmatriculate, beneficiind și de revenirea modelului electric Spring, care a crescut cu aproape 12 procente față de ianuarie 2024, semn că lansarea noii versiuni începe să producă efecte.

Liderul mărcilor de import, Toyota, a avut o scădere de 5 procente, cu un volum care s-a menținut aproape de pragul de 1.000 de unități (948 unități față de 999 în 2024), având cel puțin două modele, RAV4 și Yaris Cross, care au înregistrat creșteri.
Skoda s-a menținut la exact același nivel ca anul trecut, cu 892 autoturisme, față de 893 în 2024, având un rezultat foarte bun pentru Octavia, care a avut un salt de aproape 70%.
Cea mai mare creștere (+15,6%) dintre mărcile cu volume mari s-a înregistrat, însă, la Volkswagen, care a înmatriculat 838 de autoturisme și a urcat în clasamentul vânzărilor pe locul 4. Renault a pierdut 7,4%, cu 726 de unități înmatriculate, iar Hyundai a avut un declin și mai mare, -20,6%, cu 677 unități, din cauza scăderii de 6 procente înregistrate de modelul Tucson.
Ford, BMW și Mercedes au fost de asemenea mărci cu creșteri mari, de două procente, reușind toate trei să treacă de pragul de 400 de unități înmatriculate, în condițiile în care în urmă cu un an toate trei aveau vânzări în ianuarie sub acest prag.

Cele mai vândute modele au fost cele cunoscute, cu precizarea că Logan a înregistrat o scădere de aproape 10 procente, deși a rămas liderul pieței auto, cu 1.148 unități înmatriculate, Duster a avut un nivel similar (+1%), cu 1.116 unități, iar Sandero a reușit să crească cu 12,3%, la 814 unități. Dacia Spring, aflată în revenire de formă, a înmatriculat 625 de unități, iar cel de-al patrulea model al mărcii, Jogger, s-a clasat doar al șaptelea, cu 307 unități, creștere de 6 procente.
Este de remarcat prăbușirea înmatriculărilor pentru modelele electrice de la Tesla: Model 3 a scăzut de la 387 de unități, la doar 90, iar Model Y, de la 176, la doar 33 de exemplare înmatriculate în prima lună din an. Scăderea vânzărilor mărcii Tesla pe piața din România este în ianuarie de 77,8%, ceea ce ar trebui să reprezinte o problemă pentru companie.
La polul opus este MG, brandul chinezesc importat deja de aproximativ un an pe piața din România, care a depășit cu mult vânzările Tesla și pe cel al altor mărci (peste Audi, Kia sau Mazda), având 232 de unități înmatriculate, față de numai 16 în urmă cu un an.