Ford of Europe, divizia constructorului american care cuprinde vânzările pe toate piețele din regiunea lărgită a Europei, a reușit să raporteze un profit operațional de aproape 200 de milioane de euro, chiar dacă vânzările mărcii au scăzut.
Veniturile unității de business Ford din Europa, care cuprind și activitățile uzinei din România, au scăzut în primul trimestru al acestui an, pe fondul crizelor care țin în tensiune industria auto, însă compania raportează revenirea pe profit în această regiune, deși în ultimele trei trimestre anterioare înregistrase pierderi. Veniturile din Europa au fost de 6,9 miliarde dolari, cu 0,2 miliarde mai mici decât în anul anterior.
Rezultatele publicate de Ford pentru primele trei luni din an, pe toate regiunile, arată o scădere a vânzărilor la nivel global, cu un total de 970.000 de vehicule vândute, cu 9% mai puține decât anul trecut. În Europa, vânzările au însumat 254.000 de unități, cu 9% mai puține față de anul trecut. Chiar și în aceste condiții, creșterea prețului mediu de vânzare al unui vehicul a fost cea care a diminuat scăderea veniturilor și a contribuit la obținerea unui profit de 207 milioane dolari. Marja operațională pentru Ford of Europe a fost de 3 procente, în scădere cu 1,8 puncte procentuale față de anul trecut, în perioada similară.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Spring va fi vândută și în afara EuropeiAfacerile Ford din producția auto au înregistrat la nivel global un proifit operațional de 1,89 miliarde dolari, în scădere cu aproape jumătate față de anul trecut. La finalul trimestrului, din cauza acțiunilor Rivian, compania a raportat o pierdere netă de 3,1 miliarde dolari, cu o pierdere de 5,4 miliarde generată de investiția în Rivian.
Pentru finalul anului, Ford anticipează o situație îmbunătățită în criza semiconductorilor și o creștere a vânzărilor cu 10 până la 15% comparativ cu anul 2021.