Activitățile de transport alternativ/rideharing, precum Uber, Bolt sau Yango, vor fi autorizate și pentru autovehicule cu un număr de locuri mai mare de 5, limita prevăzută acum în legislație. Senatul a adoptat un proiect legislativ care prevede autorizarea autovehiculelor ce au cel mult 9 locuri.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Proiectul - ințiat de mai mulți parlamentari PSD, în frunte cu liderul social-democraților și șeful Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu - urmează a fi transmis acum deputaților pentru dezbatere și vot final.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Conform legislației în vigoare, o condiție care impusă pentru activitățile de transport alternativ/ridesharing este ca autovehiculul autorizat să aibă cel mul 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto.
CITEȘTE ȘI Wizz Air extinde perioada zborurilor suspendateAutorii proiectului subliniază că dispozițiile legale privind transporturile rutiere de mărfuri și persoane sunt menite să asigure și respectarea principiilor liberei concurențe, garantarea accesului liber și nediscriminatoriu la piața transportului rutier, protecția drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor fizice și juridice și pentru satisfacerea necesităților economiei național.
Mai mult, la art. 3, pct. 2 al Ordonanței Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, autoturismul este definit ca: autovehicul cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de persoane, care are cel mult 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto.
Prin urmare, proiectul de lege, trecut deja de Senat, prevede că autoturismele cu care se efectuează transport alternativ ”au maxim 9 locuri, inclusiv locul conducătorului auto”.
”Limitarea numărului de locuri actuală, la 5, inclusiv conducătorul auto, duce la discriminări și îngrădirea accesului la piața transportului alternativ pentru acei posesori de autovehicule care se încadrează în definiția autoturismului așa cum este înțeleasă aceasta de O.G. 27/2011”, arată inițiatorii proiectului de lege.
Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie aprobat de Parlament și promulgat de șeful statului.