Aeroportul Otopeni a anunțat joi că exproprierile pentru noul terminal, cel de-al doilea al aeroportului, au intrat în linie dreaptă, fiind în curs de finalizare ultimele formalități anterioare plății despăgubirilor către expropriați.
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care administrează aeroportul, nu precizează care este valoarea exproprierilor, nici suprafața totală care va fi expropriată, scrie News.ro.
Aeroportul Internațional Henri Coandă-București ar putea avea un nou terminal de pasageri, parte dintr-un poriect amplu de dezvoltare ce va cuprinde și o platformă, sistem căi de rulare, drumuri de acces, parcări și clădiri, investiție totală estimată la peste 1 miliard de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere aviatic, Aeroportul Otopeni are în prezent un singur terminal, format din mai multe clădiri. Noul proiect va fi practic cel de-al doilea terminal al aeroportului și se va afla la o distanță de câteva sute de metri de actualul terminal.
Durata de realizare a investiției ar fi de cinci ani.
”Plățile pentru proprietarii expropriați conform HG 799/2019 vor putea fi efectuate în scurt timp. Aproape o mie de dosare (circa 70%) din total au fost deja clarificate astfel că, în acest moment, mai este necesară doar completarea Comisiilor de expropriere cu noii membri, desemnați în urma alegerilor locale din septembrie 2020 în cele două unități administrative teritoriale implicate (Otopeni și Tunari) pentru demararea plăților”, informează Compania Națională Aeroporturi București, care administrează aeroportul.
Proiectul a fost întârziat de pandemie, precizează CNAB.
”Instituirea stării de urgență între 16 martie și 15 mai 2020, precum și a stării de alertă din 18 mai până în prezent, au constituit obstacole pe care însă, cu eforturi suplimentare, Comisiile de exproprieri le-au depășit, procedurile legale continuând în toată această perioadă”, arată CNAB.
Proiectul pentru care se face exproprierea, ”Dezvoltarea și modernizarea Infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă București” va asigura construirea nu numai a unui terminal de pasageri ci și extinderea platformelor de îmbarcare-debarcare, a sistemului de căi de rulare, drumuri de acces și parcări, precum și a unui nou turn de control și a unor hangare și spații tehnice.