Ford România a anunțat că primele trenuri încărcate cu modelul Puma, fabricat la Craiova, au fost expediate chiar de Ziua Națională a României. Chiar dacă a fost dezvoltată de inginerii americani, mașina este produsă exclusiv în România.
Ford Puma pleacă, mai întâi, către clienții din Marea Britanie, cei care au comandat deja acest automobil și așteapăt să le fie livrat. Tranportul beneficiază încă de condiții de export specifice comerțului intracomunitar, deoarece Brexitul a fost amânat. Dacă ieșirea Marii Britanii din UE se va produce fără un acord care să reglementeze comerțul între cele două părți, exporturile de vehicule din România spre această țară vor fi mult mai anevoioase.
“Primul tren - pe care sunt transportate aproape 300 de mașini - a fost încărcat deja cu destinația Flushing, Olanda. Ulterior, acestea vor fi transportate pe vapor către Marea Britanie. Suntem foarte bucuroși că lansarea noului model se desfășoară conform planului. Echipa de lansare a lui Ford Puma, echipa Ford Craiova și furnizorii noștri au făcut o treabă excelentă”, a declarat Ian Pearson, președintele Ford România și directorul fabricii Ford Craiova.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ford pregătește lansarea comercială pe toate piețele din UE, astfel că transportul noului SUV va începe și către celelalte țări, anunță compania.
Ford a început producția noului SUV Puma în luna octombrie 2019. Pentru lansarea acestui nou model, compania spune că a investit 200 de milioane de euro și a finalizat în acest an procesul de recrutare a aproximativ 1700 de noi angajați, operatori de bază și personal calificat.Totodată, pentru a răspunde cererii crescute de pe piața europeană, Ford a introdus al treilea schimb la Fabrica de Vehicule din Craiova.
Ford Puma este cel mai avansat automobil produs vreodată în România și primul care beneficiază de un sistem de propulsie cu tehnologie hibridă. Pume este produs în paralel cu EcoSPort, un SUV cu dimensiuni puțin mai mici.
În acest moment, Ford Craiova are aproximativ 6.200 de angajați care lucrează în trei și patru ture atât pentru producția de vehicule, cât și pentru cea de motoare.
Pe lângă cele două SUV-uri, EcoSport și Puma, Ford produce la Craiova motorul de 1.0 litri EcoBoost în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV și 155 CP mHEV.
Ford transmite că investiția pe care a realizat-o la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluarea uzinei în 2008.