Modelul electric al mărcii Dacia și-a început aventura în Europa, în luna iunie fiind înmatriculate primele exemplare livrate de uzina din China. Cele mai multe dintre acestea sunt mașinile de dealer, care vor fi utilizate pentru showroom-uri și pentru teste, dar numărul mare al acestora a urcat Spring direct în topurile de vânzări, conform datelor Profit.ro.
Dacia a început, din luna iunie, să conteze pe piața de automobile electrice din Europa, deoarece primele exemplare ale automobilului complet electric Spring au fost înmatriculate. Este vorba despre peste 1.700 de mașini, care au făcut ca, pe unele piețe, Dacia să intre în topul celor mai vândute mașini electrice. Marea majoritate a acestor mașini sunt înmatriculate de dealeri, pentru a le folosi la teste, dar există un volum important livrat companiilor de închirieri, cu este cazul Leclerc, din Franța.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai multe automobile Dacia Spring au fost înmatriculate în Italia, cu un total de 618 unități. Spring a reușit să ocupe locul patru în clasamentul autoturismelor complet electrice din peninsulă, fiind depășit de liderul Tesla Model 3, Fiat 500 și Renault Twingo.
A doua cea mai mare livrare a avut loc în Franța, unde s-au înmatriculat 556 unități Spring, un volum care plasează modelul mărcii românești pe locul nouă, în urma unor modele populare precum Tesla Model 3, Renault Zoe sau Peugeot e-208. Piața de electrice din Franța a cunoscut o veritabilă explozie, cu ajutorul schemelor de subvenționare de la stat, astfel că în luna iunie s-au înmatriculat peste 20.000 de autmobile 100% electrice și alte circa 18.000 de vehicule PHEV.
Și în Germania, cea mai mare piață auto din Europa și a doua după Norvegia pe segmentul de electrice Dacia Spring a înmatriculate primele sale exemplare. Cu un volum de 372 de unități înmatriculate, Spring nu a intrat în Top 10, pentru că volumele înregistrate de celelalte mărci sunt mult prea mari, deocamdată.
Nu în ultimul rând, în Spania, o piață care încă nu s-a deschis foarte mult automobilelor electrice, Spring a înmatriculat 149 de unități. În Spania, abia acum s-a introdus programul de subvenție Move, care permite obținerea unui sprijin de la stat de până la 7.000 de euro pentru propulsia electrică, la care se adaugă un discount acordat de constructor. În luna iunie, Dacia Spring a fost cea mai înmatriculată mașină electrică, după Tesla Model 3.
Și în România, Dacia a înmatriculat în iunie 65 de unități Spring, mașinile fiind livrate dealerilor mărcii, pentru teste cu clienți. Volumul este aproape de trei ori mai mare decât cel al modelelor Renault Zoe, liderul pieței.
În total, doar pe cele cinci piețe, Dacia Spring a adunat 1760 de unități înmatriculate. La acestea se adaugă volume mai mici, înmatriculate pe celelalte piețe ale Europei.
Dacia a deschis comenzile ferme pentru modelul Spring în luna iunie și are până la acest moment câteva mii de contracte încheiate cu clienții. Primele exemplare pe care marca le va livra pe piața din România clienților privați care au comandat mașina vor sosi, potrivit informațiilor pe care le deținem, în a doua parte a lunii octombrie, acesta fiind termenul avansat de uzină. Termenul oficial anunțat de Dacia la momentul lansării modelului Spring a fost luna septembrie.