Dacia ar putea să depășească pentru prima dată, după toate crizele din ultimii cinci ani, pragul de 700.000 de vehicule vândute la nivel global, apropiindu-se și chiar surclasând recordul din 2019.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Datele interne ale Dacia, analizate de Profit.ro, arată că marca românească de automobile a vândut la nivel global, în luna iulie, un volum peste cel din 2023, reușind să mențină creșterea anuală din primele șapte luni ale anului la un procent care îi permită să atingă o țintă simbolică și să raporteze un plus de circa 50.000 de vehicule față de 2023. Mai multe recorduri înregistrate de Dacia în anii trecuți ar putea fi „bătute” în acest an.
În acest moment, vânzările Dacia pe toate piețele lumii pe care este prezentă (Europa, Orientul Mijlociu, Asia, Africa) se concretizează printr-un total de 413.151 vehicule livrate de la începutul anului, acestea fiind mai mari cu 3,4% față de cele din urmă cu un an.
CITEȘTE ȘI România și Ungaria vor construi o nouă cale feratăÎn iulie, Dacia a vândut în toată lumea 54.627 vehicule, adică un nivel comparabil cu cel din iulie 2023 (+0,6%).
Dacă facem un calcul pentru a afla media lunară din 2024, vedem că marca de la Mioveni a reușit să vândă aproximativ 59.000 de vehicule în fiecare lună. Asta înseamnă că, dacă reușește să mențină ritmul actual, volumul anualizat ar putea ajunge la circa 708.000 vehicule, ceea ce ar fi corespunzător unei creșteri de 7,6% față de 2023.
În Europa, Dacia a depășit deja recordul anterior, având până acum, în intervalul ianuarie – iulie, 353.161 autoturisme înmatriculate, după ce în iulie volumul a ajuns la 47.477 unități. Cu aceste valori, Dacia depășește vânzările istorice din perioada similară din 2019, când vindea 335.614 autoturisme și se apropie și de vânzările care includeau și LCV-urile, respectiv 359.300 vehicule, chiar dacă astăzi cele câteva LCV-uri înmatriculate nu sunt decât modele de pasageri omologate ca LCV (Duster sau Spring).
La nivel global, în 2019, în primele șapte luni ale anului, Dacia vindea 427.722 autoturisme, ceea ce înseamnă că, în 2024, a reușit să se apropie la 96% din vânzările de atunci, pe segmentul de autoturisme. În iulie, vânzările Dacia au fost cu doar 6% mai mici decât recordul din 2019.
Dacia a vândut anul trecut 658.000 de automobile, cu aproape 18% mai multe decât în 2022, dar departe de nivelul maxim pe care l-a atins în 2019, când reușea să vândă 690.000 de autoturisme și 46.045 vehicule comerciale ușoare. Acestea din urmă nu mai există în portofoliul Dacia, pentru că modelul Dokker s-a mutat la Renault, cu numele Express. Anul acesta sunt șanse foarte mari ca Dacia să depășească vârful înregistrat în 2019 pe segmentul de autoturisme și să ajungă la un nivel de peste 96% din vânzările totale din acel an (autoturisme și LCV-uri).
CITEȘTE ȘI Paradoxul Belgiei: Dacia domină vânzările în sud, BMW este stăpân în nord și în Bruxelles. Explicațiile au și un secret comercial tot în favoarea DaciaRezultatul ar putea fi chiar mai bun decât calculele noastre, având în vedere doi factori: vânzările Dacia Duster sunt pe un trend crescător, după startul livrărilor din iunie, iar scăderile înregistrate de Spring ar putea fi recuperate, odată cu începerea livrărilor și sosirea mașinii în showroom-uri, din această lună. În același timp, situația foarte bună a lui Sandero, care reușește să-și mențină vânzările la un nivel ridicat, cu creșteri pe cele mai multe piețe, reprezintă o bază importantă pentru ca ultimele cinci luni din an să genereze vânzări peste cele de anul trecut, ca medie și ca cifre absolute.
Dacia și Ford sunt principalii exportatori ai României, cea mai mare parte a producției de automobile de la Mioveni și Craiova fiind vândută pe piețele din UE. Dacia fabrică în România aproximativ jumătate din volumul total al vânzărilor sale, în singura uzină pe care o are în țara noastră, cu o capacitate maximă de 350.000 de vehicule.