EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

Cele două mărci ale grupului Chery, Omoda și Jaecoo, se lansează în România și încearcă să ocupe o cotă cât mai bună în segmentele de volum și up-market din piața locală care este deja destul de contractată. Profit.ro a reușit să testeze mai repede cel mai mare SUV pe care cele două mărci îl vor aduce pe piața locală.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Jaecoo și Omoda au o istorie destul de scurtă și presărată cu intențiile Chery - compania auto din China cu cele mai mari exporturi – de a se impune pe piețele occidentale cu mașini elegante și bine echipate.

Cele două branduri coexistă încă de la început, ele fiind diferențiate de design și segmentele de clienți cărora li se adresează: Jaecoo este marca off-road elegantă, care este evident că râvnește la o poziționare de tip Land Rover/Range Rover, iar Omoda este brandul tânăr și sportiv, cu SUV-uri coupe style.

Pentru a nu exista vreo îndoială despre legătura dintre cele două mărci, Chery - grupul auto care le deține - a creat o companie comună care coordonează ambele mărci, născute oficial cu doar 2 – 3 ani în urmă.

Dată fiind lansarea iminentă pe piața din România, despre care Profit.ro a scris deja, am decis să testăm modelul Jacoo 7, în Spania, acolo unde el a fost lansat în premieră încă de anul trecut. Spania a fost, de altfel, punctul de expansiune a celor două branduri în Europa, fiind prima piață europeană pe care au fost lansate.

Dimensiuni și design exterior

Jaecoo 7 este un SUV clasic, cu o lungime de 4,5 metri și forme destul de drepte, cu unghiuri mari și linii perpendiculare. Designul său mizează pe simplitatea regăsită la mașinile Range Rover, dar nu se duce atât de departe în subtilități.

DECIZIE Schimbări majore pentru șoferi - Valabilitatea permisului extinsă, 2 ani păsurire pentru începători la amenzi, șoferul sancționat în țara de origine CITEȘTE ȘI DECIZIE Schimbări majore pentru șoferi - Valabilitatea permisului extinsă, 2 ani păsurire pentru începători la amenzi, șoferul sancționat în țara de origine

Folosește din plin detaliile tipice ale industriei auto chineze, adică luminile LED care se văd nu doar în farurile pixelate, ci și în alte zone precum grila sau mânerele ușilor. Și acestea din urmă completează stilul, prin mecanismul care le glisează în uși.

Lățimea de 1,86 metri și înălțimea de 1,68 metri sunt și ele specifice clasei C-SUV, în timp ce portbagajul oferă 424 litri utili (doar 340 litri la 4x4), suficient pentru 3 – 4 persoane. Ampatamentul este de 2,67 metri, care se încadrează de asemenea în parametrii clasei.

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

La interior, aspectul este unul plăcut, rafinat, în special cu ajutorul finisajelor și luminilor ambientale, fără să exagereze în lux sau rafinament, ci mai degrabă alese pentru a simula aspectul premium. Cele două ecrane, în stil Tesla, între care cel central poziționat vertical, accentuează senzația de eleganță, împreună cu consola centrală amplasată la un nivel destul de ridicat.

Scaunele din piele artificială sunt confortabile, dar fără susținere laterală, iar spațiul disponibil pe bancheta din spate este suficient de generos la nivelul genunchilor și capului.

ULTIMA ORĂ Planul europenilor pentru oprirea războiului: Ucraina intră în UE, negocieri pentru guvernarea teritoriilor ocupate, sancțiunile împotriva Rusiei - ridicate treptat CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Planul europenilor pentru oprirea războiului: Ucraina intră în UE, negocieri pentru guvernarea teritoriilor ocupate, sancțiunile împotriva Rusiei - ridicate treptat

Pe versiunea testată am avut la dispoziție scaune electrice, cu memorie și ventilație, prize USB și charger wireless, pachetul de sisteme de asistență și finisaje superioare, inclusiv cu aprinderea luminilor de curtoazie la apropierea de mașină.

Motorul cu care a fost echipată versiunea testată este un propulsor tipic pentru China, 1.6 litri benzină turbo, de 146 CP, însoțit de o cutie automată în 7 trepte, cu dublu ambreiaj și tracțiune 4x2.

Cum se comportă Jaocoo 7 pe șosea

Chiar dacă modelele Jaecoo sunt promovate ca mașini off-road, am testat aproape exclusiv mașina pe drumuri asfaltate, cu un parcurs redus, de câțiva kilometri, pe dumuri forestiere care nu au pus probleme serioase nici pentru garda la sol nici pentru aderență.

Motorul s-a descurcat bine în toate situațiile, dar nu a lăsat impresia că ar beneficia integral de toți cei 146 de cai putere, în special la accelerațiile prompte. De altfel, producătorul comunică o valoare de 10,8 secunde de la 0 la 100 km/h, care corespunde destul de bine cu realitatea. Având în vedere greutatea mașinii, de 1,6 – 1,7 tone, cel mai probabil singurele vinovate de comportamentul lent sunt setările cutiei pentru un consum și emisii reduse.

OFICIAL Trump a făcut presiuni asupra lui Zelenski să renunțe la Donbas. ”Dacă vrea, Putin te va distruge!” CITEȘTE ȘI OFICIAL Trump a făcut presiuni asupra lui Zelenski să renunțe la Donbas. ”Dacă vrea, Putin te va distruge!”

Valoarea medie comunicată este de 7,5 litri/100 km, adică un nivel de 169 grame CO2/km.

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

Modelul va fi disponibil și cu motorizare PHEV, dar aceasta va aduce și costuri mult mai mari de achiziție.

Comportamentul pe șosea este unul tipic pentru o mașină care se dorește confortabilă, cu suspensii elastice care filtrează bine denivelările, dar cu un ruliu puțin peste ceea ce aștepți de la o mașină compactă. Senzația este accentuată și de scaunele largi, confortabile, dar care oferă o susținere laterală medie.

ULTIMA ORĂ Nissan abandonează Renault și se asociază cu BYD în Europa, pentru a-și atinge țintele de emisii CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Nissan abandonează Renault și se asociază cu BYD în Europa, pentru a-și atinge țintele de emisii

Sisteme de asistență care generează stres

Sistemele de asistență sunt cele care au pus cele mai multe semne de întrebare privind avansul tehnologiei chinezești în acest domeniu, în care pare că s-au grăbit să le înghesuie pe toate sub capotă pentru a demonstra că sunt superioare celor din Europa.

În primul rând, sistemul de operare și interfața de control și entertainment pare extrem de stufos și dificil de îmblânzit. O serie de setări standard s-au dovedit complicat de dezactivat, mai ales în mers, adică atunci când îți dai seama că te deranjează.

De exemplu, activarea automată a camerei 360 la orice viraj încă de la acționarea manetei de semnalizare te lasă automat fără navigație și fără posibilitatea de a vedea exact pe care drum trebuie să mergi. În schimb, privește pe ecran la toate vehiculele parcate și la stâlpii de pe margine, pe care ai putea totuși să-i vezi cu ochiul liber pe geam.

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

A doua problemă serioasă a fost sistemul de pilot automat inteligent, care n-a vrut cu niciun chip să se activeze, generând în mod repetat mesaje de eroare.

Dar cea mai serioasă dificultate a fost cea legată de modul de comportament atunci când activai (sau încercai să activezi) acest pilot automat. Primeai în schimb niște smucituri discrete dar periculoase în volan, care te duceau rapid înspre starea de panică, la vitezele specifice autostrăzii. Alegerea firească a fost dezactivarea acestor sisteme de siguranță, pentru siguranța tuturor.

Impozite majorate cu până la 500% pentru mai mulți proprietari de clădiri aflate în paragină, în Sectorul 1 CITEȘTE ȘI Impozite majorate cu până la 500% pentru mai mulți proprietari de clădiri aflate în paragină, în Sectorul 1

Pe ansamblu, absența oricăror controale fizice pentru cele mai multe dintre instrumentele de bord este frustrantă, pentru că trebuie să cauți permanent printr-un meniu nu tocmai intuitiv, pentru a activa sau dezactiva aerul, pentru reglajul oglinzilor sau pentru schimbarea sursei de muzică. Dar pentru a le accesa, trebuie să dezactivezi mai întâi Android Auto, ceea ce aduce timp și mai ales atenție pierdută.

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

Am fost surprins și de faptul că sistemul Android Auto s-a resetat de mai multe ori pe traseul de câteva sute de kilometri, inclusiv în momente în care aveam nevoie de navigația setată pe Google Maps. În cele din urmă, am preferat să folosesc sistemul propriu al mașinii pentru navigație, dar care suferă prin lipsa multora dintre obiective și străzi.

În concluzie, Jaecoo 7 este un automobil plăcut, spațios, fără pretenții de performanțe sau consum, dar confortabil. Este departe de vârfurile de tehnologie cu care este creditată în prezent industria auto din China, dacă asta nu se rezumă doar la câteva LED-uri în uși sau la mânerele retractabile.

Lista de sisteme de asistență este lungă și cuprinde, pe lângă tehnologiile deja obligatorii în Europa, și opțiuni importante, însă acestea vor trebui să se rafineze pentru a aduce mai multă liniște șoferului și pasagerilor, nu un stres în plus.

Călin Georgescu, în continuare sub control judiciar CITEȘTE ȘI Călin Georgescu, în continuare sub control judiciar

Jaecoo 7 este concurent direct în primul rând cu modelele din China similare, MG HS, BYD Seal U DM-I (pe segmentul PHEV), Leapmotor C10, dar și cu alte SUV-uri compacte din Europa, începând cu VW Tiguan, Ford Kuga, Kia Sportage și Hyundai Tucson, ca să le amintim pe cele mai populare.

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

Modelul Jaecoo 7 are un preț de pornire în Spania de 36.900 de euro, un nivel deloc premium, dar care va atrage și în România clienți, dacă se va menține în această zonă. Având în vedere că unele dintre modelele concurente au prețuri mai mici decât Jaecoo 7, va fi o problemă de marketing, dar urmează să aflăm lista de prețuri pentru România și motorizările disponibile la lansare.

Omoda și Jaecoo România

Importurile pe piața din România ale celor două mărci vor fi realizate de grupul maghiar Genius Automotive Europe, iar activitatea va fi condusă pe plan local de Tiberiu Ioanovici din poziția de Country Manager.

Val de falimente la nivel global. De unde vine riscul. Cel mai ridicat nivel din ultimii 12 ani CITEȘTE ȘI Val de falimente la nivel global. De unde vine riscul. Cel mai ridicat nivel din ultimii 12 ani

Cele două mărci vor lansa atât noile modele Omoda 5 și Jaecoo 5, precum și modelele existente Omoda 7 și Jaecoo 7.

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0832 -0.0058-0.11 %
1 USD4.3742 +0.0110+0.25 %
1 GBP5.8542 -0.0053-0.09 %
1 CHF5.5076 +0.0036+0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite