Compania aeriană israeliană El Al este în discuții "serioase" cu producătorul european de avioane Airbus cu privire la achiziționare a 30 de aparate A321neo, a declarat joi directorul general Dina Ben Tal Ganancia, în ceea ce ar fi o modificare istorică de furnizor pentru transportatorul israelian, transmite Reuters.
El Al poartă negocieri și cu furnizorul său tradițional Boeing, privind achiziționarea de aparate 737 MAX, iar o decizie finală ar putea fi luată la începutul lui 2024, a precizat Ben Tal Ganancia. Pe baza prețurilor de catalog, investiția El Al în modernizarea flotei sale de avioane capabile să zboare pe distanțe scurte ar urma să fie una de ordinul a patru miliarde de dolari însă cel mai probabil El Al va plăti mai puțin după luarea în calcul a reducerilor oferite de producător.
De la înființarea sa în 1948, El Al Israel Airlines a avut o flotă compusă în întregime din avioane Boeing, ca urmare a legăturilor strânse ale Israelului cu principalul său aliat SUA, astfel încât o trecere la avioanele Airbus ar fi o modificare importantă, scrie Agerpres.
"Este ceva serios. Negociem cu ambii furnizori. Ei vin și revin în Israel pentru a ne arăta avantajele ofertele lor pe care le examinăm", a spus Ben Tal Ganancia, cu ocazia unei conferințe organizate la 20 de ani de la debutul tranzacționării acțiunilor El Al la Tel Aviv Stock Exchange.
Este ceva normal pentru o companie aeriană să ceară oferte de la cei doi mai producători mondiali de avioane iar o modificare a furnizorului nu este ceva sigur. Cu siguranță Boeing va încerca să își apere titlul de furnizor tradițional al El Al însă avionul A321neo are mai multe locuri și o autonomie mai mare, astfel că a câștigat treptat cote de piață pe segmentul de vârf al avioanelor monoculoar.
În conformitate cu noul plan strategic pe cinci ani dezvăluit joi, El Al vrea să își extindă flota de avioane de la 46 de avioane în prezent până la 59 de aparate până în 2028. În ceea ce privește avioanele care zboară pe distanțe scurte, El Al intenționează să își înlocuiască flota actuală de 24 de avioane Boeing 737-800, care au o vechime medie de 19 ani, cu avioane de tip Boeing 737-900 și este posibil să cumpere alte șase aparate similare. Achiziționarea acestor avioane ar urma să fie făcută în mai multe tranșe, a spus Ben Tal Ganancia.
El Al își propune să ajungă în 2028 la venituri anuale de 3,5 miliarde de dolari și 7,7 milioane de pasageri precum și pe o cotă de 24% pe aeroportul Ben Gurion International Airport din apropiere de Tel Aviv. Pentru acest an, El Al se așteaptă la venituri de 2,4 miliarde de dolari, în creștere față de două miliarde de dolari anul trecut.