Egiptul și-a redus pretențiile cu privire la despăgubirile pentru blocarea canalului Suez

Egiptul și-a redus pretențiile cu privire la despăgubirile pentru blocarea canalului Suez
scris 24 mai 2021

Autoritatea Canalului Suez (SCA) și-a redus, la 550 milioane de dolari, valoarea despăgubirilor pe care le solicită de la proprietarul japonez al navei ''Ever Given'', care în luna martie a blocat timp de șase zile Canalul Suez, informează AFP.

La finele lunii martie, nava ''Ever Given", cu o lungime de 400 de metri, a eșuat pe diagonala canalului Suez, din cauza vântului puternic însoțit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând una din cele mai aglomerate rute de navigație ale lumii, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Tarom estimează pierderi de peste 230 milioane lei în 2021. Șomaj tehnic în fiecare lună. Speranțe de profit doar pentru 2024, după restructurare CITEȘTE ȘI Tarom estimează pierderi de peste 230 milioane lei în 2021. Șomaj tehnic în fiecare lună. Speranțe de profit doar pentru 2024, după restructurare

Inițial, Autoritatea Canalului Suez a solicitat despăgubiri în valoare de 916 milioane de dolari de la proprietarul navei, firma japoneză Shoei Kisen, și în așteptarea plății sumei a sechestrat nava port-container.

''După ce compania care este proprietarul navei ne-a informat că valoarea mărfurilor transportate era de 750 milioane de dolari, am decis, din respect, să ne reducem valoarea despăgubirilor la 550 milioane de dolari", a declarat șeful Autorității Canalului Suez, amiralul Ossama Rabie.

Autoritățile de la Cairo au reclamat inițial plata unor despăgubiri în valoare de 916 milioane de dolari, o cifră stabilită pe baza unei estimări preliminare conform căreia valoare mărfurilor prezente la bordul navei Ever Given se ridica la "trei miliarde de dolari", a precizat amiralul Ossama Rabie.

Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanțuri mondiale de aprovizionare, în condițiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19. Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere și circa 12% din comerțul global de bunuri.

Blocarea canalului Suez a durat aproape o săptămână și fiecare zi de paralizare a traficului a antrenat pierderi cuprinse între șase și 10 miliarde de dolari, potrivit grupului de asigurări Allianz. Conform calculelor efectuate de Autoritatea Canalului Suez (SCA), Egiptul a pierdut între 12 și 15 milioane de dolari în fiecare zi în care canalul nu a putu fi folosit.

FOTO Audi lansează anul acesta hub-urile premium de încărcare, cu lounge și gustări, în care invită și șoferii altor mărci CITEȘTE ȘI FOTO Audi lansează anul acesta hub-urile premium de încărcare, cu lounge și gustări, în care invită și șoferii altor mărci

Un tribunal egiptean a respins o contestație formulată de proprietarii japonezi ai navei împotriva sechestrării navei, și în consecință a transferat cazul la tribunalul de primă instanță. În replică, unul din avocații proprietarilor navei susține că orice decizie a unui tribunal inferior va putea declanșa contestații formulate de ambele părți, ceea ce înseamnă că disputa juridică se va prelungi.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roșie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia și Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă aproape 19.000 de nave, adică o medie de 51,5 nave în fiecare zi.

viewscnt
Afla mai multe despre
egip
canalul suez