După Tesla, și Volvo Car suspendă o parte din producția din Europa din cauza deficitului de componente provocat de criza din Marea Roșie

După Tesla, și Volvo Car suspendă o parte din producția din Europa din cauza deficitului de componente provocat de criza din Marea Roșie
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 ian 2024

Volvo Car, deținută de grupul chinez Geely, a declarat că suspendă o parte din producția din Europa din cauza deficitului de componente, acesta fiind primul semn clar că atacurile asupra transporturile maritime din Marea Roșie lovesc producătorii din regiune, transmite Reuters.

Anterior, producătorul de automobile electrice Tesla a anunțat că va suspenda pentru două săptămâni cea mai mare parte a producției la fabrica sa europeană de lângă Berlin, invocând o lipsă de piese din cauza rutelor de transport mai lungi ca urmare a atacurilor din Marea Roșie.

Urmărește-ne și pe Google News
Autoritățile se acuză între ele pentru întârzierile la Autostrada ”Unirii” A8: ”Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă!” CITEȘTE ȘI Autoritățile se acuză între ele pentru întârzierile la Autostrada ”Unirii” A8: ”Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă!”

Statele Unite și Marea Britanie au lansat o serie de lovituri asupra Yemenului, care au vizat miliția Houthi susținută de Iran, ale cărei atacuri asupra transporturilor internaționale au perturbat una dintre cele mai importante rute maritime ale lumii.

Tarifele de transport prin containere au crescut și mai mult în această săptămână, deoarece s-au amplificat îngrijorările că navele care transportă totul, de la haine la telefoane și baterii auto, vor trebui să evite Canalul Suez, cea mai rapidă rută dintre Asia și Europa, pentru mai mult timp decât erau așteptările.

Cea mai mare tulburare a lanțului de aprovizionare de la pandemia de COVID-19 riscă să deraieze redresarea economică globală, în timp ce prețurile mai mari ale transportului de mărfuri și petrolului ar putea reaprinde inflația.

Canalul asigură aproximativ 12% din traficul global de containere.

Volvo Car, care este deținută în majoritate de compania chineză Geely, a declarat că va întrerupe producția la fabrica sa din Gent, Belgia, timp de trei zile săptămâna viitoare, din cauza livrării întârziate a cutiilor de viteze.

ANUNȚ Încep lucrările la un nou tronson din Autostrada Transilvania, acum cu Erbașu CITEȘTE ȘI ANUNȚ Încep lucrările la un nou tronson din Autostrada Transilvania, acum cu Erbașu

Unii operatori de tancuri petroliere au încetat să traverseze Marea Roșie în urma atacurilor aeriene americane și britanice asupra Houthis din Yemen, pe măsură ce conflictul regional care decurge din războiul Israelului din Gaza se extinde.

Adăugându-se la durerile de cap logistice care împiedică comerțul, nivelurile scăzute ale apei din cauza secetei au redus traversările Canalului Panama, o altă rută cheie comercială maritimă.

Giganții de transport precum Maersk și Hapag-Lloyd și-au trimis navele în călătorii mai lungi și mai scumpe în jurul Africii.

Vinerea trecută, Maersk a declarat că se așteaptă ca redirecționarea, care adaugă aproximativ 10 zile la durata curselor și costuri de aproximativ 1 milion de dolari pentru combustibilul suplimentar pentru o călătorie din Asia în Europa de Nord, să mai dureze în viitorul previzibil.

Ambele companii au salutat vineri măsurile de îmbunătățire a securității transportului maritim în regiune, dar nu au spus dacă atacurile de joi împotriva rebelilor Houthi vor face o diferență.

Multe companii, inclusiv Geely, al doilea mare producător auto din China după vânzări, compania suedeză de mobilă pentru locuințe IKEA și retailerul britanic de haine Next, au avertizat cu privire la potențialele întârzieri ale livrărilor de mărfuri.

Unii comercianți cu amănuntul se aprovizionează înainte de vacanța de Anul Nou Lunar din China și caută alternative aeriene sau feroviare, într-un efort de a evita rafturile goale în această primăvară.

”Dacă perturbarea din Marea Roșie mai durează încă 2-3 săptămâni, mă aștept să văd lipsuri de produse pe rafturi în aprilie și mai”, a declarat Seth Frederickson, vicepreședinte al managementului de produs la FourKites.

CJUE: Wizz Air pierde, ajutorul de stat al TAROM este compatibil cu dreptul Uniunii Europene CITEȘTE ȘI CJUE: Wizz Air pierde, ajutorul de stat al TAROM este compatibil cu dreptul Uniunii Europene

El a spus că comercianții cu amănuntul de ultimă generație, mai mari, pot utiliza transportul aerian mai scump, ceea ce va afecta marjele de profit.

Mișcările Tesla și Volvo Car vor susține îngrijorările cu privire la impactul asupra producției.

Alți producători de automobile ar putea suferi, de asemenea, lipsuri din cauza conflictului de la Marea Roșie.

”Să te bazezi pe atât de multe componente cheie din Asia, și în special din China, a fost un potențial punct slab în lanțul de aprovizionare al oricărui producător auto. Nu se poate crede că sunt singurii, doar primii care reflectă problema”, a spus Sam Fiorani, de la AutoForecast Solutions, care urmărește lanțurile de aprovizionare și producția auto.

Acțiunile Tesla au scăzut cu 3% la începutul tranzacțiilor din New York, iar cele ale Volvo Car a scăzut cu 3,7% la Stockholm.

Stellantis a declarat că nu a înregistrat ”aproape niciun impact” asupra producției și că a folosit transportul aerian în cazuri limitate.

BMW, Volkswagen și Renault au declarat vineri că producția loe nu a fost afectată.

Dar producătorii de automobile din UE se bazează foarte mult pe Asia pentru aprovizionarea cu vehicule electrice.

Regiunea a reprezentat 67% din importurile UE de componente pentru bateriile pentru vehicule electrice în cele 12 luni până la 30 septembrie și puțin peste două treimi din livrările de baterii litiu ion, conform datelor S&P Market Intelligence.

Producătorii de mașini și analiștii din Europa au avertizat în ultimele luni că vânzările de vehicule electrice nu au crescut la fel de repede pe cât se spera, unele companii reducând prețurile în încercarea de a stimula cererea.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
volvo car
marea roșie