După trei luni în care a vândut mașini pe bandă rulantă în Germania, având cea mai mare creștere dintre toate mărcile, cu excepția Tesla și Polestar, Dacia și-a oprit pentru moment avansul, din cauza problemelor de producție cauzat de criza de semiconductori.
Marca românească Dacia și-a înjumătățit mașinile înmatriculate în aprilie, comparativ cu luna anterioară, volumul de 2.896 de autoturisme fiind cu 12,8% mai mic față de cel din 2021. Chiar și așa, evoluția Dacia în luna a patra este mai bună cu media pieței auto din Germania, tot mai afectată de cele două crize de componente. Potrivit datelor autorității federale de transport, au fost înmatriculate, în aprilie, pe cea mai mare piață auto din Europa, 180.264 de autoturisme noi, cu 21,5% mai puține față de anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După patru luni de pierderi, înmatriculările de autoturisme din această țară au o scădere de 9 procente, cu un volum de 806.218 unități. Dintre acestea, 15.456 au fost înmatriculate de Dacia, care rămâne marca de volum cu cea mai mare creștere, 48,8%, comparativ cu perioada similară din 2021, fiind depășită doar de mărcile electrice Tesla și Polestar, care avut creșteri de peste 100%. Cota de piață a Dacia scade acum sub 2%, dar rămâne la unul dintre cele mai ridicate niveluri ale sale. De menționat că Tesla, care a înmatriculat un volum foarte mic în aprilie, 650 de autoturisme, are un volum foarte mare pe cele patru luni, ca urmare a livrărilor masive din primele luni ale anului (15.058 unități).
Cei mai mari jucători din piață, mărcile germane, au încheiat și ele luna aprilie cu scăderi (VW, -30%, Mercedes, -25%, BMW, -19%), și rămân în continuare pe minus și pe întreg intervalul ianuarie – aprilie, cu scăderi de 12 până la 18 procente.
În primele trei luni ale acestui an, Dacia reușise să obțină o creștere foarte mare, cu peste 77% la finalul lui martie, pe fondul creșterii ritmului de producție pentru modelele sale, în uzina din Mioveni.