Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au înregistrat în septembrie un declin de 20,5%, în urma introducerii procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), transmite Reuters. În septembrie, Dacia a vândut 2.470 de vehicule pe piața britanică, în scădere cu 44,61% față de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 4.559 de unități.
În primele nouă luni din acest an, Dacia a vândut pe piața britanică 18.264 vehicule, în scădere cu 13,34% față de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 21.075 de unități, arată Agerpres.
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 7,5% în perioada ianuarie-septembrie 2018, la 1,91 milioane de unități. În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Vauxhall Corsa, Nissan Qashqai și Volkswagen Polo.
CITEȘTE ȘI FOTO Solaris a primit o nouă comandă din Cluj, pentru troleibuze electrice, contract de aproape 30 milioane euro. Primele autobuze electrice, dotate cu wi-fi, au început să fie folosite în RomâniaMarea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
Profit.ro a relatat anterior că luna septembrie a adus un recul puternic pe piața auto din Germania, cu efecte negative asupra mărcii Dacia și a celorlalți jucători de pe piață. Vânzările mărcii românești s-au prăbușit cu 50% față de anul trecut, conform datelor analizate de Profit.ro, iar efectul ar mai putea fi prezent și în lunile care urmează.
Piața de automobile din Germania este cea mai mare din Europa, fiind cea care dictează trendul de cele mai multe ori. Pentru Dacia, Germania este a doua cea mai mare piață, după cea din Franța, unde însă apartenența la Renault susține vânzări duble față de Germania. Anul trecut, Dacia a înmatriculat aproape 64.000 de autoturisme în Germania, aproximativ 10% din vânzările la nivel global ale mărcii românești.
După un avans de 50%, acum scăderea anulează aceste creșteri și se poate prelungi câteva luni, până spre sfărșitul anului. Analiștii vorbeau anterior, cu referire la efectele WLTP, la o revenire a pieței abia în decembrie. Primul efect important pentru Dacia este scăderea cotei de piață