Potrivit datelor centralizate de DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, coletele expediate de bucureșteni în perioada Sărbătorilor Pascale din acest an au însumat aproximativ 68% din trimiteri, în timp ce în regiunea București-Ilfov s-au livrat doar 27% din volume. Marți, 3 aprilie, a fost cea mai aglomerată zi pentru curieri, atunci fiind expediate cele mai multe colete atât pe segmentul B2B, cât și pe segmentul B2C, la nivel național.
Conform datelor companiei, comenzile provenite din e-commerce au generat aproape jumătate din totalul livrărilor efectuate în perioada menționată, iar industriile care au generat cele mai multe livrări au fost: fashion, IT&C, electro, beauty și home&deco.
Topul zonelor din România cu cele mai multe expedieri naționale de Paște a fost dominat de regiunea București-Ilfov, cu 68% din total, urmat de județele Cluj, Timiș și Arad care au generat fiecare peste 8%. Județul Brașov a înregistrat o pondere de 3% din numărul total al coletelor expediate de români.
În ceea ce privește livrările, din datele oferite de companie reiese faptul că în zona București-Ilfov s-au livrat cele mai multe colete în perioada menționată, circa 27% din total, urmate de Cluj cu 9%, Timișoara cu 8%, iar Constanța și Iași, cu 7%, respectiv 6% din volume.
Ponderea livrărilor internaționale, atât din țară în străinătate, cât și din străinătate în țară, a crescut cu 8% în perioada Sărbătorilor de Paște, de la 10% în 2017, la 18% anul acesta, în condițiile unei creșteri a volumelor de circa 35%. Țările cu cele mai multe colete primite sau expediate de români în străinătate în această perioadă au fost Ungaria, Germania, Bulgaria, Marea Britanie și Italia, care au cumulat peste 75% din totalul livrărilor internaționale.
„Perioada dinaintea Sărbătorilor Pascale este, în mod tradițional, una aglomerată pentru curieri. Foarte mulți români aleg să cumpere online cadouri pentru cei dragi sau alte lucruri necesare pregătirii sărbătorilor de Paște. La fel ca în anii precedenți, expedierile interne au fost predominante, însă constatăm cu entuziasm că volumul trimiterilor în afara țării au crescut față de anul trecut, datorită ofertelor competitive de servicii internaționale pe care le-am lansat în acest an”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.
Potrivit reprezentanților companiei, ponderea livrărilor pe segmentul B2B a fost de aproximativ 55%, iar pentru segmentul B2C de 45% din totalul livrărilor.
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află în top 3 companii de curierat. Prin tehnologia inovatoare, cunoașterea pieței locale și cele 2 servicii Predict și PalletOne, DPD România oferă cea mai bună experiență de livrare atât expeditorilor, cât și destinatarilor.
Cu o echipă de peste 1,200 de angajați și francizori și având acces la o rețea europeană de 16.000 de sedii Pickup, DPD România livrează anual peste 9 milioane de colete.