Două oferte depuse la licitația pentru electrificarea și reabilitarea căii ferate Constanța-Mangalia

Două oferte depuse la licitația pentru electrificarea și reabilitarea căii ferate Constanța-Mangalia
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 aug 2024

Două oferte au fost depuse la licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a căii ferate Constanța-Mangalia, în lungime de 43 de kilometri. Ambele oferte au fost depuse de asocieri de firme.

”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că 2 operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție lucrări de elecrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța-Mangalia, investiție finanțată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021-2030”, arată purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

Urmărește-ne și pe Google News
Continental examinează scindarea diviziei auto CITEȘTE ȘI Continental examinează scindarea diviziei auto
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Ofertele au fost depuse de asocierea Drum Asfalt - SC Alstom Transport SA și de asocierea IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. - Rotary Construcții Mentenanță.

Valoarea estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 1.317.921.813,80 fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021-2030, și de la bugetul de stat.

Durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni și cea pentru execuția lucrărilor de 24 de luni, scrie News.ro.

Obiectivele specifice ale contractului sunt: electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existente, pentru creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h, dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune; modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonelor comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă; sistematizarea stațiilor CF; montarea elementelor de siguranță pentru călători - balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.; modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.

Obiectivele generale ale programului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța - Mangalia sunt: reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța; creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație și sporirea gradului de siguranță; grafic de mers cadențat; optimizarea traficului de marfă de tranzit, prin introducerea tracțiunii electrice; reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a impactului negativ asupra mediului; reducerea consumului de energie.

viewscnt
Afla mai multe despre
tren
mangalia