Fiat Chrysler Automobiles intenționează să cheltuiască 1,8 miliarde de euro în următorii 3 ani pentru a cumpăra credite de CO2, astfel încât să scape de amenzile UE și SUA pentru depășirea limitelor de emisii de CO2 cu flota de mașini vândută.
Richard Palmer, CFO al FCA, a anunțat informațiile privind planurile companiei în materie de emisii, spunând că în intervalul 2018 - 2021 Fiat Chrysler va trebui să plătească 2,4 miliarde de euro atât pe amenzi, cât și pe cumpărarea de credite de CO2, aici fiind incluse și sumele cheltuite deja anul trecut, circa 600 milioane de euro.
Anul acesta, potrivit lui Palmer, FCA va plăti 120 milioane de euro în Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Anul viitor, suma va crește, în ciuda înțelegerii cu Tesla.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mike Manley, CEO-ul FCA (Foto), a declarat că aranjamentul cu Tesla a salvat compania de amenzi în valoare de 390 milioane de euro anul acesta, în timp ce compania americană va primi circa 2 miliarde euro pentru mai mulți ani, iar cele două vor pune laolaltă flotele vândute, pentru a obține o medie a emisiilor sub nivelul prevăzut de legislația europeană.
FCA a plătit până în 2017 aproximativ 1 miliarde de euro, în special pe credite de CO2, în SUA, principalul beneficiar fiind Tesla. Compania americană de mașini electrice a raportat încasări din vânzări de credite de CO2, în primul trimestru din 2019, de 200 milioane de dolari.
Strategia de cumpărare de credite de CO2 în locul vânzării de mașini electrice în pierdere a fost inițiată de Sergio Marchionne, fostul președinte și CEO al FCA, decedat anul trecut. El a spus că este mult mai rentabil să cumperi aceste credite. Însă teoria s-ar putea dovedi neporfitabilă pe termen lung, deoarece companiile care au investit în mașini electrice și astăzi vând în pierdere aceste mașini, doar pentru a-și asigura media emisiilor de CO2, vor vinde în profit în curând vehicule electrice, având făcute deja investiții în această tehnologie.
Mike Manley a declarat că FCA face și investiții în tehnologia electrică și că va lansa 17 modele până în 2022, însă compania are o întârziere mare în comparație cu competitorii europeni, în această privință.