Automobile Dacia a raportat pentru 2020, anul pandemiei, o cifră de afaceri de 18,3 miliarde lei (3,7 miliarde euro), față de 24,6 miliarde lei în 2019, profitul net fiind de asemenea în scădere semnificativă, de la 662,7 milioane lei la 298,2 milioane lei.
Contribuția vânzărilor de autovehicule și componente la cifra de afaceri a fost de 16,5 miliarde lei, în scădere cu 27,2% față de anul 2019, conform raportului companiei analizat de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numărul de angajați a scăzut de la 14.294 la 13.501 persoane.
Numărul de mașini produse la Mioveni a scăzut de asemenea puternic în pandemie.
De asemenea, cum a anunțat anterior Profit.ro, rezultatele pentru primul trimestru anunțate de grupul Renault arată o scădere a vânzărilor pe segmentul de autoturisme, dar o creștere ușoară, cu un procent, cu ajutorul vehiculelor comerciale. Marca Dacia poate considera în acest context că a făcut performanță, înregistrând o creștere de peste 10 procente, în primele trei luni ale anului.
CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)Veniturile Renault Group au scăzut cu 1,1%, la 10 miliarde, în intervalul ianuarie – martie 2021, ca urmare a scăderii vânzărilor cu 3,4%, pe segmentul de autoturisme, și a creșterii cu 30,3% pe segmentul de vehicule comerciale. În total, mărcile grupului au vândut 665.038 autovehicule, cu 1,1% mai multe decât anul trecut, din care 548.945 autoturisme.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferMarca Dacia are cel mai bun rezultat din cadrul grupului ca urmare a unei creșteri de 8,3% pe segmentul de autoturisme (110.220 unități) și de 33,5% pe segmentul de vehicule comerciale, care are însă un volum redus, 11.011 unități. În total, marca Dacia a înregistrat un volum de 121.231 vehicule vândute, cu 10,2$ mai multe decât anul trecut în perioada similară. Reprezentanții companiei pun creșterea pe seama lansării pe piețele europene a noii generații Sandero/Logan.
Lada, parte din unitatea de business care include și Dacia, a avut un an cu rezultate relativ stabile (-0,1%), cu 88.068 autoturisme vândute (+0,2%) și 2.404 LCV-uri (-8,7%).
Renault a avut rezultate ceva mai slaabe, cu o scădere de 4,6% pe segmentul de autoturisme, cu 337.391 unități, și o creștere de 29,5%, pe zona de LCV. În total, marca franceză a raportat o creștere de 1,3%, cu 433.662 unități vândute.
CITEȘTE ȘI FOTO Soluție inovatoare pentru toți șoferii cu probleme pe traseu. În mai puțin de 5 minute ai soluțiaRezultatele financiare arată venituri de 10 miliarde euro (-1,1%) pentru întreg grupul, însă compania precizează că, la cursuri de schimb constante ar fi înregistrat o creștere de 4,4%.
Avtovaz, companie rusă controlată de Renault, a raportat venituri de 0,7 miliarde euro. De asemenea, divizia de servicii de mobilitate a raportat o scădere a veniturilor la 5 milioane euro, față de 6 milioane în 2020.
Pe segmentul de vehicule electrice, marca Renault a reușit să vândtă aproape 43.000 de vehicule, în timp ce Dacia a înrtegistrat un succes cu lansarea lui Spring care a ajuns la „aproape 10.000 de comenzi”.
Cele mai importante piețe ale grupului, în primul trimestru al acestui an, au fost Franța, cu 24,21% cotă a grupului, Rusia, cu aproape 30% din piață, Italia, și Germania.