Discuțiile Nissan Motor cu Renault privind reorganizarea alianței lor sunt axate pe consolidarea competitivității în calitate de parteneri egali și pe obținerea unor rezultate maxime de pe urma investițiilor lor în mașini electrice, a declarat directorul general al companiei japoneze, Makoto Uchida, pentru Reuters.
Negocierile cu Renault, principalul acționar al Nissan, mai au mai puțin de două săptămâni până la termenul de 15 noiembrie stabilit de companii pentru a ajunge la un acord, potrivit persoanelor care cunosc discuțiile, scrie News.ro.
Uchida a refuzat să comenteze dacă s-ar putea ajunge la un acord luna aceasta. Dar el a spus că vorbește cu CEO-ul Renault, Luca de Meo, în fiecare weekend și că discuțiile vor vor continua.
Persoane familiare cu negocierile au spus că schimbul de tehnologie pare a fi un punct de blocaj.
Uchida, care și-a petrecut o mare parte din cariera sa la Nissan în funcții legate de alianța franco-japoneză, a subliniat că discuțiile s-au bazat pe încredere reciprocă.
Fiecare companie dispune de tehnologie valoroasă, iar discuțiile despre transferurile de tehnologie erau de așteptat, a adăugat el.
El a spus că obiectivul este de a îmbunătăți capacitatea producătorilor de automobile de a concura într-un moment de incertitudine economică și în timp ce industria se îndreaptă spre ceea ce el a descris ca fiind cea mai mare transformare dintr-un secol, odată cu trecerea la vehiculele electrice.
”Discuția pe care o avem este despre cum să ne facem competitivitatea și mai puternică”, a spus Uchida într-un interviu pentru Reuters, acordat vineri.
Acestea sunt primele comentarii făcute de șeful Nissan de când producătorii de automobile au declarat luna trecută că discută despre viitorul alianței lor.
Parteneriatul, care a început cu o investiție din 1999 a Renault și care a fost coordonat mult timp de fostul director, devenit fugar, Carlos Ghosn, a fost esențial pentru a transforma producătorul auto japonez.
Însă directorii Nissan au fost nemulțumiți de-a lungul anilor în privința structurii de proprietate inegale, Renault deținând 43% din Nissan, iar producătorul auto japonez deținând doar 15% din participația fără drept de vot la Renault.
Persoane care cunosc discuțiile au spus că cele două părți au discutat despre o reducere a participației Renault, potențial la 15%, și condițiile în care aceasta s-ar putea întâmpla.
”Vrem să fie un parteneriat egal”, a spus Uchida, adăugând că ”un parteneriat egal ar avea sens și ar grăbi și mai mult colaborarea”.
Companiile au mai spus luna trecută că Nissan are în vedere să investească în noua unitate de vehicule electrice a Renault, cu numele de cod ”Ampere”, care va fi separată de afacerea sa cu motoare cu ardere internă, cu numele de cod ”Horse”.
Uchida a refuzat să spună dacă Nissan are în vedere o creștere a planului anunțat anterior de a investi 2 mii de miliarde de yeni (13,6 miliarde de dolari) în vehicule electrice până în 2026.
Pe o pistă separată de discuțiile sale cu Nissan, Renault a vorbit și cu Geely Automobile Holdings despre luarea unui pachet de acțiuni în unitatea sa de motoare cu ardere internă, au spus persoane familiarizate cu aceste discuții.
CITEȘTE ȘI FOTO CryptoDATA Tech, vizând statutul de unicorn, cumpără, în premieră pentru România, pachetul majoritar de acțiuni al unei echipe din MotoGPAceastă unitate include centre de producție Renault din Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.
Uchida a spus că Nissan a înțeles transformarea pe care Renault o întreprinde prin eliminarea afacerii sale de mașini pe benzină și că ”tratamentul echitabil” pentru Nissan, ca parte a unui nou parteneriat, este un domeniu de discuție.
Nu a menționat numele Geely.
"Dacă au noul lor partener, A sau B sau C, ce înseamnă asta? Discutăm deschis despre asta", a spus el.
”Transparența este foarte importantă”, a adăugat el.
Uchida a mai spus că Nissan face planuri de urgență pentru perspectiva unei recesiuni globale.
”Pentru ca noi să fim sustenabili pe piață, trebuie să anticipăm multe scenarii și asta facem”, a spus el. El a citat deprecierea yenului la cel mai scăzut nivel din ultimele decenii ca o altă preocupare pentru Nissan.