Directorul general al Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA) se așteaptă ca industria să iasă din criza coronavirusului mai mică și mai prudentă, exprimându-și îndoiala că liniile aeriene vor încerca să se extindă prin achiziții, informează Reuters.
Industria transportului aerian a fost lovită serios de pandemia de Covid-19, în condițiile în care și în prezent numeroase avioane din întreaga lume sunt blocate la sol sau zboară cu un număr redus de pasageri iar cererea își revine foarte lent, scrie Agerpres.
"Va fi o industrie mai mică. Nu vom recupera toată capacitatea pierdută", a declarat directorul general de la IATA, Willie Walsh, menționând sutele de avioane retrase din serviciu și angajații care au fost concediați sau trimiși în șomaj tehnic.
"Va fi de asemenea o industrie mai prudentă. Nu mă aștept să vedem operațiuni de tip fuziuni și achiziții, în principal pentru că oamenii vor fi foarte atenți cu privire la lichiditățile de care dispun", a mai spus Willie Walsh, fost director general la IAG, firma mamă care deține British Airways. Potrivit lui Walsh, cheltuirea unor "resurse valoare de numerar" ar fi o operațiune mult prea riscantă dar cu toate acestea crede că va avea un loc un proces de consolidare ca urmare a faptului că liniile aeriene își vor restructura operațiunile iar unele vor da faliment.
"Companiile aeriene vor avea nevoie de timp pentru a-și repara bilanțurile contabile", a precizat Willie Walsh.
Anterior, Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a estimat că cererea globală pentru călătorii cu avionul va reveni la nivelul din 2019 abia în anul 2024.
CITEȘTE ȘI Sameday se extinde în UngariaChiar dacă transportatorii aerieni care vor rezista vor ocupa locul lăsat liber de cei care vor da faliment, Walsh a îndemnat la prudență cu privire la cât de rapid se va derula procesul de redresare. "Pe termen scurt, companiile aeriene nu vor putea să își asume riscul de a prelua rute neprofitabile", a spus directorul IATA. Cu toate acestea, Willie Walsh nu crede că această criză a subminat modelul de business al companiilor aeriene regionale și al transportatorilor de tip low-cost. "Nimic nu a schimbat natura competitivă a industriei", a spus Walsh.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.