Reprezentanții angajaților grupului auto Volkswagen (VW) au votat oficial pentru declanșarea unor greve limitate în Germania, de la începutul lunii viitoare, au anunțat sindicatele, după ce nu s-a ajuns la o soluție în urma discuțiilor privind salariile și închiderile de fabrici, informează Reuters.
Comitetul de negociere de la VW AG – subsidiara germană a celui mai mare producător auto european – a votat în unanimitate pentru mișcări de protest, a transmis sindicatul IG Metall, potrivit Agerpres.
Anterior a fost transmis că dacă Volkswagen nu renunță la „pozițiile sale maximaliste”, își va asuma „responsabilitatea de a ne târî într-un conflict social cum această republică nu a mai văzut de decenii”. Reprezentanții personalului grupului auto au adoptat atunci o poziție dură împotriva conducerii, care intenționează să închidă mai multe uzine.
Thorsten Gröger, negociator al sindicatului IG Metall, a amenințat cu un conflict social de o amploare fără precedent în ajunul unei noi sesiuni de negocieri cu conducerea.
De mai multe săptămâni, reprezentanții forței de muncă și cei ai celui mai mare constructor auto european negociază un plan drastic de reducere a costurilor pentru a scădea costurile de producție ale grupului în Germania și pentru a-și îmbunătăți competitivitatea în scădere. Grevele sunt posibile la cel mai mare angajator industrial din Germania după o perioadă de dialog social obligatoriu, care începe în decembrie.
Un conflict social ar veni în cel mai prost moment posibil, „într-o situație de criză geopolitică, slăbiciune economică, un guvern fără majoritate și o industrie aflată într-o stare cum nu am mai văzut aproape niciodată”, a adăugat sindicalistul.
Dificultățile industriei germane
Criza de la Volkswagen este emblematică pentru dificultățile cu care se confruntă industria germană, a cărei slăbiciune zguduie întreaga economie a țării, la care se adaugă o situație politică incertă de la ruperea coaliției lui Olaf Scholz la începutul lunii noiembrie.
CITEȘTE ȘI VIDEO Metrorex prezintă în imagini, la 45 de ani de la primul tren, cum a evoluat de la Ceaușescu până astăziCa și rivalii săi europeni, Volkswagen suferă din cauza scăderii cererii mondiale, în special pentru vehiculele electrice, iar majoritatea uzinelor sale și-au redus producția. La sfârșitul lunii octombrie, conducerea grupului a prezentat un plan de reducere cu 10% a salariilor și de revizuire a sistemului de bonusuri, care i-ar permite să realizeze o parte din economiile de miliarde de euro pe care intenționează să le facă pentru a-și îmbunătăți competitivitatea.
IG Metall spune că este gata să negocieze dacă Volkswagen acceptă să concedieze personal și să închidă fabrici, ceea ce ar fi o premieră în istoria grupului. Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, sindicatul și consiliul de întreprindere au prezentat un „plan pentru viitor”, conform căruia angajații și conducerea vor renunța temporar la o parte din bonusuri și creșteri salariale în schimbul reducerii programului de lucru, ca răspuns la supracapacitatea anumitor uzine.
CITEȘTE ȘI ASF confirmă Profit.ro: DallBogg poate vinde RCA în România. Bulgarii vor veni cu prețuri sub medie UPDATE Dallboog vrea 3% din piața RCASindicatele au explicat că acest program ar duce la economii de 1,5 miliarde de euro, o sumă încă departe de miliardele considerate necesare de conducere.