Daimler Truck și Volvo Group se asociază într-un nou joint-venture pentru camioane inteligente

Daimler Truck și Volvo Group se asociază într-un nou joint-venture pentru camioane inteligente
scris 28 oct 2024

Negocierile dintre Daimler Truck și Volvo Group, pe marginea unei colaborări în zona de vehicule definite de software, s-au finalizat prin semnarea unui acord obligatoriu. Cele două companii vor înființa un joint-venture dedicat dezvoltării unei platforme comune pentru vehicule grele.

O nouă platformă dedicată camioanelor din noua generație, așa numitele vehicule definite de software, va fi dezvoltată de Daimler Truck și Volvo Group (compania de camioane, diferită de cea de autoturisme) în cadrul unui parteneriat. Cele două vor înființa o companie mixtă, cu o participare de 50/50, cu sediul central în Goteborg, Suedia.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO CFR a făcut probe pentru circulația trenurilor cu viteza de 176 km/h pe o cale ferată modernizată Sighișoara – Teiuș – Coșlariu CITEȘTE ȘI FOTO CFR a făcut probe pentru circulația trenurilor cu viteza de 176 km/h pe o cale ferată modernizată Sighișoara – Teiuș – Coșlariu

„Scopul comun al partenerilor este acela de a dezvolta un sistem de operare pentru camioane și de a oferi produse versatile de marcă și aplicații ale asociației mixte altor producători OEM de vehicule comerciale”, precizează cele două companii aflate printre liderii pieței de camioane din Europa și din lume.

Pentru a nu încălca legislația anticoncurență, Daimler și Volvo spun că vor rămâne concurenți pe domeniile lor de activitate.

Viitoarea companie va avea ca obiectiv crearea unei platforme comune și a unui sistem de operare dedicat pentru camioane, care să furnizeze baza pentru viitorul software pe care îl vor folosi camioanele dezvoltate de fiecare companie în parte, dar și alți posibili clienți ai acestei societăți mixte.

„Semnarea demonstrează angajamentul nostru comun de a conduce transformarea digitală a industriei noastre. Software-ul și hardware-ul de la acest joint-venture vor fi cruciale pentru atingerea unor niveluri fără precedent de siguranță, confort și eficiență pentru clienții noștri”, spune Karin Rådström, CEO al Daimler Truck.

EXCLUSIV Ford Otosan a produs deja, la Craiova, 60.000 de mașini Courier. Chiar dacă Puma a scăzut, creșterea de producție a uzinei va depăși 25% în 2024 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ford Otosan a produs deja, la Craiova, 60.000 de mașini Courier. Chiar dacă Puma a scăzut, creșterea de producție a uzinei va depăși 25% în 2024

Și Martin Lundstedt, CEO al Grupului Volvo, spune că vor putea, cu noua platformă, să atingă noi niveluri de performanță: „Ne unim forțele pentru a redefini arhitectura software și pentru a deschide o nouă eră a camioanelor cu auto-optimizare.

Împreună eliminăm complexitatea pentru a le permite clienților noștri să deblocheze niveluri mai ridicate de conectivitate, siguranță și eficiență și să impulsioneze continuu o performanță mai mare. Este un răspuns revoluționar la provocările lumii noastre moderne și suntem mândri că stabilim standardul industriei.”

ANUNȚ Intră în circulație primul tren Alstom Coradia Stream, primul nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Ruta stabilită și data primei curse CITEȘTE ȘI ANUNȚ Intră în circulație primul tren Alstom Coradia Stream, primul nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Ruta stabilită și data primei curse

Noua companie va putea inclusiv să cumpere unități de control, adică cipuri de calcul de la terți „capabile să manipuleze cantități mari de date”.

Pe baza noii platforme și a noului sistem de operare, constructorii de camioane își vor putea dezvolta propriile caracteristici digitale diferențiate ale vehiculelor. Printre efecte se va număra faptul că vor fi decuplate ciclurile de dezvoltare software și hardware în viitor. De asemenea, noul software le va permite clienților să cumpere aplicații digitale wireless „over the air”, una dintre sursele potențiale de venituri pentru industria auto.

Tranzacția pentru asociere în participație este de așteptat să fie finalizată în prima jumătate a anului 2025, sub rezerva obținerii tuturor aprobărilor de reglementare necesare.

viewscnt
Afla mai multe despre
daimler truck
volvo group
platformă camioane
software defined vehicle