Grupul german Daimler și-a îmbunătățit estimările pentru 2017, datorită creșterii profitului diviziei de automobile de lux Mercedes-Benz și îmbunătățirii operațiunilor pe segmentul vehiculelor comerciale, în primul trimestru, transmite Bloomberg.
Producătorul auto anticipează o creștere semnificativă a creșterii profitului, comparativ cu creșterea ușoară anticipată anterior, se arată într-un comunicat publicat miercuri.
Profitul înainte de dobânzi și taxe va crește probabil în acest an cu 8,5%, la 14 miliarde de euro, potrivit estimărilor a 13 analiști intervievați de Bloomberg, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Avem o varietate de oportunități pentru o creștere profitabilă. Avem produsele potrivite pentru a profita de aceste oportunități și soliditatea financiară pentru a face investițiile necesare”, afirmă în comunicat directorul general al grupului, Dieter Zetsche.
Îmbunătățirea perspectivelor arată încrederea Daimler în capacitatea sa de a genera creștere la Mercedes și de a finanța investițiile în dezvoltarea unei noi generații de vehicule.
Cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au urcat cu 24%, la 2,1 miliarde de euro, în primul trimestru, Daimler dorind să fie în fruntea producătorilor auto care proiectează automobile electrice și autonome. În cadrul acestei strategii, Daimler vrea să introducă cel puțin 10 modele electrice noi până în 2022.
CITEȘTE ȘI VIDEO Sute de familii din orașul american Phoenix vor putea testa mașinile autonome ale WaymoCheltuielile nu au afectat capacitatea companiei de a genera capital, fluxul de numerar din operațiunile industriale urcând la 1,9 miliarde de euro în primele trei luni ale anului, de la aproximativ 300 de milioane de euro cu un an în urmă.
Daimler a confirmat rezultatele preliminare aferente primului trimestru, publicate la începutul acestei luni, raportând un profit operațional care a avansat cu 87%, la 4 miliarde de euro, în condițiile în care Mercedes și-a mărit distanța față de rivalul BMW.
Profitul operațional al Mercedes-Benz Cars, care fabrică și brandul de oraș Smart, a avansat cu 60%, la 2,2 miliarde de euro.
Profitabilitatea s-a îmbunătățit și la divizia de camioane a Daimler, cel mai mare producător din lume. Marja de profit a producătorului ca vehicule Freightliner și Fuso a crescut de la 6,4% la 8,4%, dar este încă în urma celei a producătorului de camioane Volvo, de 9,9%.